Wednesday 26 December 2012

Sakit Hati Dengar Ayat, 'Cuti Sokmo'!


Paham kan maksud 'cuti sokmo'? Itu bahasa Kelantan.. Sokmo maksudnya selalu.. Bila ada yang beritahu kita selalu cuti, rasa macam nak ketuk-ketuk je kepala tu.. Walaupun E'raz cuti hari rabu cam hari ni, bukannya ambil annual leave pun.. Ambil cuti ganti sebab kerja Jumaat Sabtu lepas.. Memang tak paham la.. Kalau nak tahu, annual leave E'raz ada lagi 40 lebih hari yang akan lupus pada 2, 3 hari je lagi.. So jangan la nak kata selalu cuti.. Buat sakit hati je memikirkan cuti yang banyak tu..

Tutup kes.. Kenapa ada gambar RasaMas tu? Haha.. Itu E'raz snap masa makan tengahari tadi.. Siapa yang belanja? Blogger yang juga kawan E'raz, Zamani84 / zamani84.blogspot.com.. Thanx bro sebab belanja.. Sempena hari jadi ya? Terima kasih..

Kebetulan pagi tadi ada appointment di HUSM + cuti ganti hari ni.. Malas nak half daya - half day ni sebab cuti ganti kan.. Bukan annual leave then sedia maklum, akan burn jgk pasni.. Fuh! Appointment tadi semuanya OK.. Balik dengan hati gembira dan tersenyum.. Alhamdulillah..

Lepas selesai di HUSM, terus ke KB Mall sebab nak jumpa plus lepaking dengan blogger Zamani tu.. Walaupun dah lama tak ke shopping mall ni, hati nak shopping memang tak de.. Lalu-lalu tengok je.. Sempat rembat satu barang untuk isteri tersayang je yang kerja hari ni.. Buah tangan katanya..

Pjg giler dah entri, sambung next entri pulak! Status update entri di PPSK USM! Hari ni cuaca macam OK dah.. Harap2nya camni la sampai bulan 1.. Kesian pada budak2 nak pegi sekolah.. Dah la baju baru, kasut baru, kang tak pasal-pasal basah.. Kesian.. Assalamualaikum..

Published with Blogger-droid v2.0.9

12 comments:

  1. laa,,, dok kelantan ke??? jom la buat gathering kelantanese blogger,,, jelez tgk gath orang lain,, huhuhu

    ReplyDelete
  2. laa..cuti berbaki kalau x guna rugi tuh..haha..=P

    nak tunggu abg zamani lak belanja husna..=D

    ReplyDelete
  3. wahhh dah berjumpa yea korang...terbaik la... nnt dpt la cuti tu...kalau cuti sokmo tu...spe yg tak jeles

    ReplyDelete
  4. aih aih selamat bercuti ,kihkih . Cuti tu banyak ,kalau tak ganti .. rugi ah. hehe xD

    ReplyDelete
  5. Oh zam pun orang Kelantan ke eraz?

    ReplyDelete
  6. kalau dua geng bertemu...blogger femes pulak tu...mesti ada project besar lepas nie......

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.