Friday 30 October 2015

Maksud Tersirat 'Rice To Wednesday'

Assalamualaikum w,b.t.. Selamat Pagi Jumat.. Pagi ni rasa nyaman je sebab hujan renyai-renyai dari pagi sampai la nak masuk kereta untuk ke office.. Dah masuk office, memang dah sejuk aircond la.. Dalam pada berjalan nak masuk ke office, ada member hantar satu gambar dan message di group Whatsapp.. Rasa macam seronok jugak kalau kongsi.. Tapi tak tahu la betul ke tak ada banner macam ni.. So baca nih!

A Nasi Kerabu seller from Kelantan asked his friends ....
" Can anyone please tell me what is " Nasi Kerabu" in English ? TQ "

After getting his answer, he made a banner  ...


Nasi Kerabu jadi Rice To Wednesday.. Bijaknya ada di situ.. Mungkin tak ramai yang tahu ni kan.. Tapi something wrong la kot dengan translation tu.. Agak-agak, ada lagi tak banner tu.. Mungkin dengan banner tu, makin ramai orang datang singgah beli.. Kita tak tahu.. Hehe.. 

Rasa macam lama pulak tak makan nasik kerabu ni.. Nasi Kerabu ni, kalau kena dengan cara dan bahan, memang sedap.. Tambah-tambah ada ayam bakar atau daging bakar.. Di Kelantan ni ada beberapa tempat yang Eraz selalu pergi.. Macam ada satu kedai di Ketereh tu.. Lepas tu, di Panji pun ada satu kedai yang ok.. Satu di Yati Ayam Percik! Lama juga tak dinner dengan nasi kerabu ni.. Wassalam..

3 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.