Kelab Blogger Ben Ashaari

Sunday, 25 October 2015

Rukun Nikah cuma ada 5, tapi ..

Assalamualaikum w.b.t.. Perkara ni mungkin berlaku dalam kehidupan seharian sekarang ni.. Tapi bukan semua la.. Kadand-kadang bab kahwin ni sangat subjektif.. Kenapa? Sebabnya dalam ramai-ramai manusia yang hidup, memang ada yang jenis target kahwin nak kahwin awal, ada yang target nak kahwin lewat sikit dan ada yang tak letak target.. Begitu juga dengan contoh gambar kat bawah sekali tu..

Memang wujud yang sangat memilih.. Tapi jangan pula kata yang kahwin lambat tu jenis yang memilih.. Isunya sekarang, jangan kita jadikan kita sebagai orang yang terlalu memilih sehinggakan ada calon di depan mata dianggap terbaik, terlepas macam tu je kan.. Mungkin sekarang kita nampak dia bukan yang terbaik, tapi bila dah kahwin, tiada yang mustahil.. So, elakkan apa yang tertulis dalam gambar di bawah.. Kepada yang masih belum bertemu jodoh, be positive sebab jodoh anda sedang menanti tetapi belum ketemu.. Insyaallah..

2 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.