Monday 26 October 2015

Cabaran Minum 8 Gelas Air Sehari

Assalamualaikum w.b.t.. Cabaran minum 8 gelas air sehari memang mencabar kalau orang tu dah biasa minum air sikit je dalam sehari.. Tapi mengikut apa yang diperlukan oleh tubuh, memang kena minum cukup 8 gelas untuk salah satu cara mendapatkan badan yang sihat.. Ya la, air kan sangat penting dalam tubuh.. Tapi boleh ke kita nak disiplin kan diri kita untuk cukupkan 8 gelas sehari? Itu tak termasuk kita minum air bergula ya.. 8 gelas untuk air kosong sahaja.. Ini ada satu gambar yang mungkin boleh membantu anda :


Disiplin diri memang salah satu cara untuk complete kan cabaran minum 8 gelas air sehari ni.. Eraz sendiri mengaku memang kurang meminum air kosong.. Tapi lately ni, lepas dinasihatkan oleh isteri, try untuk cukup kan 8 gelas sehari.. Ada ketika complete, ada ketika, kantoi juga.. Hehe.. Ade ketika tak minum air manis langsung, ada ketika, air manis lebih dari air kosong.. Kalau waktu bekerja, ok la sikit, letak je air dalam tupperware.. Kalau time tu, memang cukup 8 gelas sehari.. Yang paling tak best, sesetengah orang, kelau terlebih minum air, pun tak boleh.. Tak percaya? Try google.. Hehe..

Apa-apa pun, benda baik ni elok kita amalkan kan.. So sama-sama kita sahut cabaran minum 8 gelas air sehari! Juga boleh baca entri sebelum ni tentang minum air ni.. Kita kelebihan la.. (1) Kelebihan minum air masak (2) Amalan minum air

3 comments:

  1. kenapa yaya baru terfikir ye nak buat benda macam ni??hehe...good idea laaa

    ReplyDelete
  2. all the best...SA memang kena minum lebih dari 8 gelas air sehari...hehehehe....pas tu merasa la ulang alik ke toilet...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.