Sunday 12 August 2012

Kisah IBU Dibuang Empat Anak Selepas Dijangkiti HIV Melalui Suami

Kisah IBU Dibuang Empat Anak Selepas Dijangkiti HIV Melalui Suami


Puan Nur Haina Muhammad (bukan nama sebenar) yang 5 tahun disahkan menjadi pembawa HIV berkata, dengan usia makin lanjut dan sampai di penghujung, dia berharap sangat untuk bertemu empat anak kandungnya bagi melepaskan rindu..

“Setiap kali Ramadan, saya rindukan anak.. Saya harap sangat dapat bertemu mereka menjelang Aidilfitri, walaupun sekali, sebelum saya menghembuskan nafas terakhir.. Sudah terlalu lama saya tak jumpa anak, saya minta mereka jangan lupakan saya.. Saya tak pasti umur masih panjang atau tidak. Dengan penyakit dihidapi, saya takut kalau sampai masanya tak dapat berjumpa mereka.."

"Tambahan pula dua rakan saya yang juga penghidap Aids sudah dijemput Ilahi, menyebabkan saya kini menghitung hari menunggu detik hilang nyawa,” katanya  ketika ditemui di Rumah Solehah, sebuah pusat penjagaan penghidap Aids di sini, baru-baru ini..


--------------------------------------------

4 comments:

  1. sampainya hati...kesian sungguh makcik ni..semoga Allah bukakan hati anak2 dia spya jaga makcik ni

    ReplyDelete
  2. kesian ibu tu.. hurmm.. harap makci tu dapat gak bertemu anak2nya..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum eraz..kesian nyer makcik ni kan tiada tempat utk dia mengadu nasib kerana penyakit HIV itu..:)

    ReplyDelete
  4. Inilah bahananya seks bebas. Harap2 terbukak hati anak2 mak cik ni

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.