Monday 6 August 2012

KISAH Keluarga Allahyarham Pelakon Veteran, Ibrahim Pendek Dapat Tanah, Rumah Baru

KISAH Keluarga Allahyarham Ibrahim Pendek Dapat Tanah, Rumah Baru



Semasa 'lepak' di MStar Online tadi, terbaca KISAH Keluarga Allahyarham Ibrahim Pendek.. Sedikit tentang berita berkenaan ialah penderitaan keluarga pelakon veteran Allahyarham Ibrahim Pendek yang mendapat pembelaan apabila kerajaan negeri Melaka bersetuju untuk menghadiahkan mereka sebidang tanah dan rumah baru.. Alhamdulillah, di bulan baik, bulan ramadhan ni, mereka dibantu..

Untuk berita yang lebih detail, korang boleh baca SINI.. Isteri Arwah, Asiah Othman, tinggal bersama enam orang anak dan 10 orang cucu di rumah berkenaan yang sempit selepas Ibrahim meninggal dunia pada November 2003 akibat asma.. Anak keempat Allahyarham iaitu Aidid Ibrahim,berkata, adik-beradiknya yang berusia antara 29 hingga 40 tahun hanya bekerja menjual nasi lemak dan roti canai di Lereh dekat sini sejak sekian lama untuk menampung hidup..

--------------------------------------------
Kalau korang rasa nak tahu info, boleh la klik entri di bawah ni :

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.