Tuesday 20 October 2015

"Tak perlu angkat dumbbell, Anak tu ada.." #jomfit


Assalamualaikum w.b.t.. Sebenarnya, sebelum terjumpa gambar dengan kenyataan dari Kevin Zahri ni, pernah dulu Aaron Aziz jawab soalan dari wartawan.. Macamana Aaron boleh kekalkan bentuk badan macam sekarang.. Aaron menjawab, salah satunya sebab sentiasa dukung anak-anak.. Dari situ, memang terfikir, ada betul juga dan terbuktinya sekarang, bila dah anak-anak, memang selalu dukung, angkat dan kesannya nampak.. Selalu dari tu, melibatkan pembakaran kalori juga..

Dengan dukung anak atau bayi 8 kg, boleh bakar sebanyak 200KCAL sejam.. So bermakna, dalam pada main-main dengan anak, boleh buat badan sihat jugak kan.. Eraz sendiri, kalau dukung Adam atau Zara, memang mula-mula rasa berat tu.. Tapi sebab dah terbiasa, rasa macam biasa.. Tapi bila dukung anak buah yang lebih ringan, memang boleh rasa baby tu macam ringan giler.. Itu dari aspek tu la.. Kalau nak sihat atau maintain tubuh menyeluruh, kena buat cara senaman yang lain jugak la kan..

Pergi GIM memang bagus, tapi dengan adanya alasan tak de, kerja banyak, balik lambat, malam-malam tak boleh keluar sebab kena jaga anak-anak dan lain-lain, memang plan nak gim tu terbantut.. Tapi bila fikir-fikir, tak rugi ada satu dua barang gim di rumah kan.. Multi-Gim dan basikal, memang sangat berguna.. Boleh bersenam mengikut masa kita lapang dan ianya boleh dibuat di rumah sahaja.. Tapi kite sendiri la pulak kena carik masanya.. Hehe..

6 comments:

  1. as'salam, haha marilah kita angkt ank hari2 😂😂😂😂

    ReplyDelete
  2. kalau istiqhomah..in sya Allah setiap pekerjaan baik mesti berjaya..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.