Sunday 26 August 2012

Neil Armstrong Meninggal Dunia

Manusia Pertama Jejaki Bulan, Neil Armstrong Meninggal Dunia


Terbaca di Berita Harian tentang Angkasawan Neil Armstrong meninggal dunia.. Mungkin ramai yang tahu tentang sejarah yang dia cipta di mata dunia.. Jom baca sikit berita tentang kematian beliau.

WASHINGTON: Angkasawan Amerika Syarikat (AS), Neil Armstrong, manusia pertama menjejakkan kaki ke bulan meninggal dunia, lapor media AS hari ini.

Beliau berusia 82 tahun. Armstrong menjalani pembedahan jantung awal bulan ini selepas doktor mendapati ada sekatan di pembuluh jantungnya.

Beliau dan rakan angkasawan yang menaiki Apollo 11, Buzz Aldrin mendarat di bulan pada 20 Julai 1969 yang mencatat satu sejarah hebat serta mendapat tontonan ratusan juta penduduk dunia. - AFP (SUMBER)

--------------------------------------------

4 comments:

  1. hilang lagi seorang tokoh termashyur di dunia....

    ReplyDelete
  2. egtkn dy da lama meninggal dunia..
    tp, katany dy peluk islam..
    tipu eh fact 2?

    ReplyDelete
  3. tanggal berapa jom Neil meninggal?

    ReplyDelete
  4. kpfduwgp [url=http://achatlongchamppliageonline.com/#7368]sac longchamp pas chere[/url] eunpwbkt sac longchamps ixckyvhi http://achatlongchamppliageonline.com/

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.