Friday 18 September 2015

Sidang 3, Majis Konvokesyen Open University Malaysia (OUM) Ke 17, PWTC

Assalamualaikum w.b.t.. Alhamdulillah.. Selepas tamat belajar pada bulan April 2015 yang lepas, keputusan semester akhir keluar pada hujung bulan Mei 2015 dan pada saat itu, confirm berjaya memenuhi syarat pengijazahan program Sarjana Pentadbiran Perniagaan atau ramai lebih kenal pada Master of Business Administration (MBA).. Dan pihak OUM memang sangat pantas menyelesaikan semua sehingga berjaya menempatkan semua pelajar OUM di seluruh Malaysia untuk berkonvokesyen pada bulan September 2015..


Dalam ramai sangat yang akan berkonvokesyen untuk Majis Konvokesyen Open University Malaysia (OUM) ke 17 bermula 12 September 2015 hingga 15 September 2015, OUM telah membuat kumpulan dari Sidang 1 hingga Sidang 8 yang telah berlangsung di Dewan Merdeka, PWTC.. Alhamdulillah, Eraz tersenarai dalam Sidang ke-3 yang berlangsung pada 13 September 2015, Ahad pada sebelah pagi.. Pukul 7.30 pagi, graduan dah mula berkumpul di ruang legas sebelah Dewan Merdeka dan kami berarak masuk ke Dewan Merdeka pada pukul 8.00 pagi.. Semuanya teratur dari awal sampailah tamat..

Graduan ditempatkan di tempat duduk mengikut angka dan berarak naik ke pentas mengikut program dengan kemas.. Dengan berbekalkan Smart Card yang mengandungi sebutan nama yang direkod awal, memang tiada masalah yang timbul.. Smart card itu juga disemak sekali lagi sebelum menaiki pentas.. Sebelum naik ke pentas, jubah dibaiki supaya dalam gambar cantik la kan.. Hehe.. Selesai sahaja majlis konvokesyen, semua notis yang berkaitan senang di baca dan difahami..

Jubah boleh dipulangkan terus pada hari berkenaan di PWTC dan skrol serta transkrip boleh diambil sebaik sahaja jubah dipulangkan.. Bagaimana pula dengan gambar masa atas pentas?? Haaaa.. Alhamdulillah, semua teratur dan kami di Sidang 3 boleh mula mengambilnya pada pagi esok hari.. Bayaran gambar sudah termasuk dalam yuran konvokesyen yang hanya RM 300 termasuk jubah.. Kualiti gambar memang terbaik.. Insyaallah Eraz kongsikan.. Tapi kalau nak bergambar dengan keluarga, memang kena tempah lain la kan..

Apa-apa pun, tahniah buat OUM sebab anjurkan Majlis Konvokesyen yang Ke - 17 ini dengan jayanya di PWTC dan insyallah kalau ada rezeki, plan nak sambung lagi untuk Doctor of Business Administration (DBA).. Masanya? Bukan yang terdekat ni sebab nak bincang dengan bos dulu.. Tapi insyallah kalau diberikan peluang.. Tiada yang mustahil kerana OUM sendiri ada menawarkan program Doctorate dan PhD..

Coretan sepanjang pengajian, boleh baca di SINI..

7 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.