Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 22 September 2015

Bila anak tengok TV dengan jarak dekat ..

Assalamualaikum w.b.t.. Ini yang buat rasa nak lekatkan TV di dinding.. Boleh dia kumpulkan mainan dan main atas kabinet TV.. TV pulak betul-betul depan mata.. Sebenarnya ini perkara biasa pada budak-budak.. Dalam facebook pun ramai dah Eraz tengok upload gambar anak tengok TV secara dekat.. Tapi.. Sebagai ibu bapa, kena sentiasa beringat la.. Untuk diri sendiri juga..

Lepas je snap gambar tu, memang terus sound cakap jangan tengok TV dekat sangat.. Nasib baik Zara dengar kata walaupun ada sesekali merajuk.. Hehe.. Bukan apa, sayang pada mata anak.. Tak kan kecik lagi nak pakai cermin mata kan.. Lagi satu bayangkan kalau anak-anak main benda tajam macam pen atau benda yang sewaktu dengannya.. Sayang tak TV tu.. Hehe..

Sebelum terlambat, better cegah kan.. So adakah perlu lekatkan TV di dinding? Ermmm.. 

5 comments:

  1. mengalami masalah yang sama...memang rasa nak lekatkan tv di dinding jer nih... belum ada rezeki, tunggulah nanti...In Shaa Allah...

    ReplyDelete
  2. irine pon sama kadang2..kita yg tarik dia kebelakang jauh dari tv..

    ReplyDelete
  3. asalam..elok sekal tu Eraz..langkah kesihatan mata..sama jug depan pc tiap hari mata akan ada kesan tak baik, membaca buku kerap sangat juga faktor..cahaya terkena ke arah mata pun mata sakit. Tengok langsung ke cahaya matahari juga sama..kena jaga mata kita mata anak...

    ReplyDelete
  4. zara dah semakin membesar kan...

    ReplyDelete
  5. anak2 buah dneo pun suka tengok dekat... nasib baiklah kalau tegur diaorang terus duduk jauh... ermm sekarang kan, deno perasan ramai budak2 pakai spec

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.