Wednesday 16 September 2015

Bermalam di Hotel Seri Pacific

Assalamualaikum w.b.t.. Alhamdulillah, kalau entri sebelum INI, Eraz ada cerita tentang perjalanan hampir 10 jam drive kami dari Kota Bharu Kelantan ke Kuala Lumpur untuk Majlis Konvokesyen OUM yang Ke-17 di PWTC pada hari Ahad.. Sepatutnya kami dah gerak pada hari Khamis lagi sebab Eraz sepatutnya ambil jubah pada hari Jumaat sesi pagi.. Tetapi disebabkan OUM ni memberi kelonggaran kepada graduan boleh wakilkan, so Eraz minta tolong kawan yang ambilkan.. Alhamdulillah syukur ada yang boleh  membantu.. 

Sampai je di Kuala Lumpur, memang tak menuju ke tempat lain sebab dan lewat petang kan.. Pukul 5.30 petang lebih kurang dan cuaca dah nak hujan.. Terus check-in ditempat yang telah ditempah iaitu Hotel Seri Pacific.. Kenapa memilih hotel tu? Selain memang dah biasa bermalam di situ semasa berurusan kerja di HQ, itulah hotel yang paling dekat dengan PWTC.. Jalan kaki je.. Kalau hujan pun, still tak bawah sebab pintu masuk ke PWTC di sebelah..


Keselesaan memang OK, breakfast pun OK dan yang paling penting ialah aktiviti semasa hari konvokesyen tu.. Eraz kan ada dua orang anak dan yang paling kecil tu, Adam Fitri baru lagi 3 bulan lebih.. So memang sah-sah la dua-dua tak dapat nak masuk ke dalam Dewan Merdeka tu.. So awal-awal pagi untuk berkumpul dan masuk ke dalam dewan, Eraz dan isteri je gerak dan ibu mertua serta adik ipar kan stay dalam bilik dulu sementara tunggu sidang tu hampir selesai.. Lepas tu baru mereka semua akan gerak ke PWTC..

Demi keselesaan anak-anak, itu la sebab utama kenapa hotel dekat di pilih.. Kesian pada anak-anak yang masih kecil duduk menunggu di awal pagi dengan ramai orang di PWTC tu sedangkan mereka sepatutnya berehat di tempat yang selesa.. Lagi satu ialah parking.. Dengan beribu jumlah graduan, agaknya berapa kereta akan ada? Parking macamana? Haaaa.. Dah boleh bayangkan? So dengan park nya kereta pada malamnya lagi, pagi esok tu memang tak fikir langsung pasal nak parking kereta.. Senang! 

2 comments:

  1. Eh..dah ade dua anak dah? Nampak sgt dah lama ana tak menyinggah sini.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.