Wednesday 9 September 2015

Apa perasaan kita bila melihat wajah kanak-kanak ini ?


Assalamualaikum w.b.t.. Sejak dah jadi bapak ni, memang jadi sangat sensitif terutama bila tengok gambar yang melibatkan kanak-kanak.. Terbaru masa asyik baca akhbar online (mStar Online) tentang pelarian Syria, memang rasa macam kesian sangat pada mereka terutama bayi yang dikendung oleh seorang lagi budak lelaki.. Mereka telah ditahan oleh pihak berkuasa Hungary semasa melintasi sempadan.. Terus terbayangkan Adam Fitri dan Zara Faleesya.. 

Tambahan pula dalam isu berita berkenaan, ada seorang jurukamera wanita telah menahan kaki seorang pelarian yang mendukung anak sampai tersadung.. Tindakan wanita berkenaan telah mendapat kritikan hebat sehingga dipecat! Sangat biadap.. Dah la lelaki berkenaan di dalam golongan tua.. Memang sangat kesian pada mereka.. Tak dapat bayangkan apa la perasaan sebenar masa tu..



Sumber Gambar  : mStar Online

Syukur alhamdulillah kita di Malaysia sangat aman, tiada peperangan, tiada yang menjadi pelarian, tiada yang kebuluran.. Alhamdulillah.. Dan berharap mana-mana yang menjadi pemimpin Malaysia, tolongkan mentadbir negara ni dengan baik.. Sekarang ni memang banyak gila isu timbul dan belum selesai satu-satu isu, dikaitkan lagi dengan orang lain.. Sama-sama kita doa agar negara kita aman sentiasa selama-lamanya..

4 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.