Tuesday 8 September 2015

Perlawanan Malaysia - Arab Saudi Dihentikan !

Assalamualaikum w.b.t.. Masa di rumah mertua tadi, sempat tengok perlawanan kelayakan Piala Dunia 2018 / Piala Asia 2019 antara Malaysia menentang Arab Saudi.. Masa terpaksa balik rumah sebab dah lewat untuk anak-anak tidur (esok nak kena bagi pagi untuk nursery), masa tu masih 0-0 lagi.. Sampai je rumah, memang tak teruskan menonton sebab cuba nak tidurkan anak bersama wife.. Tup-tup bila buka handphone, dapat berita yang perlawanan terpaksa dihentikan pada minit ke-88 disebabkan insiden membaling suar ke dalam padang..


Menurut mStar Online, dipercayai suar dibaling dari sudut penyokong Ultras Malaya.. Beberapa suar turut dilihat dihalakan ke arah penyokong Arab Saudi dan tempat duduk VIP.. Keputusan perlawanan sehingga sebelum perlawanan dihentikan ialah Arab Saudi mendahului Malaysia 2-1.. Errrmmmmm.. Rasanya memang perkara yang tak patut berlaku.. Boleh juga memalukan negara kerana ini perlawanan dengan orang luar Malaysia.. Mungkin sebab tak berfikir panjang, terus dibalingkan suar tu.. 

#Apa salahnya kalau kita menonton secara aman? 

2 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.