Kelab Blogger Ben Ashaari

Monday, 7 September 2015

Bila sakit kepala datang menggangu !

Assalamualaikum w.b.t.. Tadi ada jumpa dengan seorang yang biasa jumpa di pejabat.. Dia siap tegur kenapa muka macam muram, tak ceria je.. Rupanya sakit kepala ni memang jelas di mata yang biasa kita jumpa.. Serius tak boleh nak berfikir hari ni.. Badan datang kerja tapi minda memang melayang.. Nak buat kerja, tapi kepala duk  berdenyut.. Tapi alhamdulillah dapat sempurnakan satu appointment tentang kerja dengan pihak salah satu sekolah di Kubang Kerian.. Kalau ikutkan pergi jumpa Dr., boleh MC kot.. Hehe.. Tapi sebab komitmen kerja, gagahkan diri datang kerja.. Ini semua migrain ni.. Sabar je la.. Tak cukup rehat jugak kot..


Bila kepala dah berdenyut ni, memang nak buat entri pun rasa tak best.. Nak mengarang memang rasa macam tak kena je.. Tambahan pula di pejabat memang tak duduk diam sangat di workstation.. Lagi la menambahkan rasa pening nak menaip entri.. Insyaallah esok, kalau tak de aral yang melintang, akan ambil cuti ganti (bukan cuti tahunan) sebab bekerja pada Jumaat Sabtu lepas.. Memang nak rehat tapi dalam masa yang sama, masih sanggup jaga putera dan puteri kat rumah.. Tak sanggup nak hantar mereka ke nursery kalau hari papa cuti..

Semalam sebelum tidur rasa sebak bila memikirkan macamana anak kecil yang tiba-tiba bangun baru tidur, mencari ibu bapa nya yang tiada.. Tidur bukan di rumah.. Pelarian.. Sangat-sangat menyedihkan.. Bayangkan kalau kita berada di tempat mereka kan.. Terbayang bagaimana nasib anak-anak kecil yang kehilangan mak ayah di negara yang terlibat dengan peperangan.. Subhanallah.. Minta jauh dari semua tu.. 

2 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.