Sunday 20 September 2015

Jom update iOS 9.0

Assalamualaikum w.b.t.. Rasa macam baru je update iOS sebelum ni, tup tup dua hari lepas atau tiga hari lepas, dah ada iOS versi 9.0.. Disebabkan update sebelum ni sekejap je, so terus la update masa kat office.. Yang pasti, sebelum update, battery mesti kena 50% ke atas la.. Sila alert.. Kenapa? Mungkin sebab lama kot ambil masa untuk update.. Tapi untuk iPhone 5s, sekejap je rasanya hari tu.. Tak sampai setengah pun kot.. Mungkin beberapa minit je.. Kenapa lak kena ada 50% battery kan? 


Berbeza dengan pengguna iPhone 4s.. Serius lama giler nak update iOS 9.0 ni.. Rasanya ada dalam sejam lebih kot.. Ke hampir sejam macam tu la.. Lepas update untuk iPhone 5s memang tak de masalah sangat.. Ada function baru.. Jenis font pun berubah.. Lebih bergaya dan ada la benda-benda baru yag boleh digunakan.. Tapi untuk iPhone 4s, memang lama giler dan lepas update, rasa macam slow sikit.. Betul ke? Siapa ada pengalaman?

Kalau dulu memang letakkan impian untuk pakai iPhone tapi bila dah dapat, memang berbaloi.. Rasanya tak nak tukar handphone dah kot.. Eh! Hehe.. Kalau rosak yang ni, memang cuba dapatkan yang lebih lastest.. Terbaru rasanya dah keluar iPhone 6s kan? Harga memang boleh tahan.. Tapi tak mampu lagi ko beli.. Jangan terkejut dalam lepas update, dalam gallery photo ada album khas untuk selfie.. 

Sekarang masih belum sempat nak register dan guna Find iPhone dan Find Friends.. Adik ipar ada bukak Find iPhone.. Katannya untuk mencari handphone pada ketika phone tu tercicir or tertinggal.. Apa pendapat korang tentang iOS 9.0?

8 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.