Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 11 September 2012

Kesedaran SIVIK : (GAMBAR) Kenapa Buang Sampah Sampai Macam Ni ??

Kesedaran SIVIK : (GAMBAR) Buang Sampah diluar Tong Sampah yang Disediakan !!


Cuba korang tengok gambar di atas.. Gambar ni Eraz snap masa drive sorang-sorang.. So susah la nak snap keseluruhan.. Ini mungkin baru 50% daripada tempat sebenar.. So bayangkan.. Tong Sampah ada 2 atau 3 di sediakan oleh majlis perbandaran.. Tapi kenapa orang sanggup buang di kiri atau kanan tong??

Dengar-dengar, kejadian ni berlaku semasa hari raya puasa baru ni.. Kira bermula raya ke-2 atau ke-3.. Apa salahnya jika stopkan kereta sekejap, atau motor tu then buang sampah ke dalam tong yang disediakan.. Bukan itu memudahkan kerja orang perbandaran ke? Ini semua bermula daripada kesedaran sivik dalam masing-masing.. Kalau semua orang berbuat demikian, akan bersih la tempat berkenaan.. Akan senang la kerja orang yang sepatutnya lakukan..

Terkini Eraz lalu semula jalan tu, semua dah dibersihkan oleh orang majlis perbandaran dan kawasan kiri dan kanan telah disita dengan tali merah.. Tapi malangnya rasa masih ada manusia yang buang dikiri dan kanan tong.. So! Mau komen ape lg? Semua nya bermula daripada dalam.. Sekian..

3 comments:

  1. TERIMA KASIH EN ERAZZ YG PRIHATIN..

    KESIAN KAT STAFF PERBANDARAN...
    ADUAN AWAM PUNYA LA BANYAK SETIAP HARI, TP TGK SAPA YANG BUANG SAMPAH TU... HU HU HU

    ReplyDelete
  2. pelik. kenapa perlu buang di situ. ishk2.

    ReplyDelete
  3. alasan selalu diberi, ala aku nak cepat r..ala biarla, nanti ada la yang tolong kutip..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.