Saturday 16 June 2012

(GAMBAR) Wallenda Berjaya Menyeberangi Niagara Falls Menggunakan Tali.. Berani Giler!

(GAMBAR) Wallenda Berjaya Menyeberangi Niagara Falls Menggunakan Tali.. Berani Giler!

Giler berani.. Kalau korang, korang berani atau tak? Gayat tu jangan cakap la.. Orang yang tak kuat semangat, susah nak buat aktiviti mencabar ni.. Fuh!



Nik Wallenda yang merupakan Ahli dari generasi ketujuh 'Flying Wallendas' mencatat sejarah apabila berjaya berjalan di atas tali kabel sepanjang 550 meter yang digantung pada ketinggian 1,800 kaki, merentasi air terjun Niagara, air terjun terbesar di Amerika Utara. Aksi berani ini tidak pernah dilakukan sesiapa dan Wallenda berjaya mencapai impiannya dalam tempoh kurang 30 minit, kurang daripada yang dijangkakan. -foto REUTERS (mstar)

Rekod sebelum ini : Mereka yang berani seperti Wallenda pernah berjalan di atas dawai merentasi Sungai Niagara tetapi tidak setinggi itu dan tidak ada lagi yang mencubanya sejak 1896..



--------------------------------------------
Kalau korang rasa nak tahu info, boleh la klik entri di bawah ni :

2 comments:

  1. Uii! Gayat siot.. Klu MM memang surrender.. MM takut tempat tinggi.. Belum pape lagi nanti kang dah pitam tengah jalan.. Sapo nak jawab? Gugugu..~

    ReplyDelete
  2. giler kentang la orang ni..tengok air terjun tu dr dalam gambar pun dah seram sejuk..#Nik Wellanda..ingatkan cik mek molek dr klate tadi hikhik..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.