Sunday 24 June 2012

Kajian Terbaru : TEH Punca Kanser Prostat !!

TEH Punca Kanser Prostat !!


Selak punya selak akhbar hari ni, sampai di muka surat 49 Kosmo Ahad, terjumpe artikel ni.. Artikel tu beritahu sebelum ni banyak kajian lebih kepad positif dengan pengambilan teh sebagai minuman harian.. Tapi kajian terbaru memberitahu pengambilan teh berlebihan akan memberi kesan yang tidak baik..

"Kumpulan pengkaji daripada University Glasgow, Scotland yang melakukan kajian ke atas 6,000 lelaki selama 37 tahun itu mendapati seseorang yang minum lebih tujuh cawan teh sehari berdepan risiko menghidap kanser prostat sebanyak 50 %!

Namun begitu, pengkaji berkata, terdapat dua kemungkinan berkaitan antara teh dan kanser prostat iaitu samada teh merupakan penyumbang risiko penyakit itu ataupun ia menyebabkan seseorang hidup lebih lama sehingga risiko tersebut ditemui ketika mereka sudah dewasa.. "

Pulak dah! ;)

8 comments:

  1. new info.. but agak shok ya bila tgk tajuk hehehehe

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum eraz....mcm2 yang mana satu yg betul nyer ek...:)

    ReplyDelete
  3. nice info, actually jarang belek paper ^^

    ReplyDelete
  4. uuu serius ke? dlm family saya, takda pulak yg addicted dgn teh. kalau milo tu adalah. nice info btw :)

    ReplyDelete
  5. aih..teh pula penyebabnya. kekeke, baru tau XD

    ReplyDelete
  6. asal makan je saya suka order teh o ais .

    waaa lepas ni takot la nak minum teh lagi :(((

    ReplyDelete
  7. xboleh nk pakai sgt info tu... skdr kajian saintifik jea... apa sahaja mknan kalau diambil scra berleluasa @ berlebihan bleh mdtgkn penyakit... ikut aje yg Islam suruh... mkn ketika lapar, minum ktika dahaga, berhenti sblum knyg... :)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.