Friday 27 April 2012

Lagi Kisah Wawa Zainal : Duta Baru Lipice Gantikan Lisa Surihani

Wawa Zainal : Duta Baru Lipice Gantikan Lisa Surihani

Rezeki Wawa Zainal memang murah sekarang ni.. Tak mustahil kalau dia akan jadi sebaris dengan pelakon wanita seperti Neelefo, Izara, Fathia dan Tasha Shilla.. Terbaru jadi duta produk Lipice gantikan Lisa.. Kalau sape-sape nak kenal Wawa Zainal ni, boleh tengok Cinta Buat Emelda di TV3 sekarang ini.. 


Perjalanan kerjaya lakonan pendatang baru, Wawa Zainal atau Nur Hawa Zainal Abidin, 20, semakin cerah selepas dia dilantik untuk menjadi duta baru Lipice menggantikan duta sebelum ini, Lisa Surihani.

Malah, pelakon yang baru sahaja kurang dua tahun mencerburi bidang lakonan, Wawa Zainal berasa hampir tidak percaya dengan kepercayaan yang diberikan untuk dia menjadi duta serta juru cakap untuk produk berkenaan.

"Terus-terang saya sangat teruja serta gembira. Bagaikan tidak percaya pula, saya kini telah menjadi duta kepada jenama yang agak besar seperti Lipice.

"Saya juga sangat bersyukur kerana dapat mengikut langkah pelakon idola saya iaitu Lisa Surihani untuk memegang title yang sama iaitu duta produk ini.

"Saya rasa ini merupakan peluang yang sangat baik buat kerjaya saya sebagai pelakon untuk melangkah jauh serta lebih dikenali sama seperti Lisa Surihani sebelum ini," katanya selepas majlis yang mengumukannya sebagai duta baru Lipice.

Pelakon Bunga-Bunga Cinta itu telah pun mengikat kontrak untuk menjadi duta Lipice selama dua tahun.

Meskipun gembira dengan gelaran duta kepada produk berkenaan, namun dia memberitahu dia tidak mahu dirinya dibandingkan dengan Lisa Surihani yang sudah terkenal dan berjaya dalam bidang lakonan.

"Saya masih terlalu hijau dalam indusrti hiburan ini untuk dibandingkan dengan Lisa yang memang sangat dikenali ramai.

"Saya rasa sangat kerdil untuk dikatakan pengganti seperti Lisa iaitu pelakon yang saya hormati dan sanjungi.

"Saya juga tidak merasakan yang Lisa akan tercabar dengan pemilihan saya sebagai duat baru Lipice kerana dia sudah berada dalam kedudukan yang selesa dalam indusrti ini," jelasnya merendah diri.

Sementara itu, tambah Wawa yang juga anak kelahiran Lahad Datu, Sabah itu, peluang menjadi duta produk tersebut secara tidak langsung membuka laluan yang lebih mudah untuk bertapak dalam industri hiburan.

Dalam perkembangan lain, Wawa Zainal yang baru sahaja selesai menjalani penggambaran bersama Shaheizy Sam kini sedang menjalani penggambaran filem Pada Suatu Cinta Dahulu.


--------------------------------------------
Kalau korang rasa nak tahu info, boleh la klik entri di bawah ni :
Entri menarik yang perlu korang terjah :

4 comments:

  1. comey la wawa ni..suka tgk...

    ReplyDelete
  2. wawa ganti kn lisa?
    wokey ! boley jer..sama cantik

    ReplyDelete
  3. tahu taperr ^^ salu tgk dye lam citerr klik ~ hehehe

    ReplyDelete
  4. Wawa Zainal ni memang lawa sungguh orangnya :D

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.