Kelab Blogger Ben Ashaari

Sunday, 20 December 2015

Rumah Bersepah? Di situ ada anak sihat dan gembira..

Assalamualaikum w.b.t.. Kalau hidup bujang, lain caranya.. Kalau hidup selepas kahwin, pun lain caranya.. Dan.. Kalau hidup selepas ada anak samada seorang atau dua atau lebih, lain juga caranya.. Kalau dulu, bukan senang untuk sengaja-sengaja nak selerakkan rumah.. Ya la, dah besar dewasa kan.. Tapi bila dah ada anak yang sudah pandai main itu ini, sekejap je mengemas, mesti berterabur balik.. Bukan di semua kawasan.. Tapi selalunya di tempat anak-anak bermain dan di depn tv.. Betul tak?

Selalunya kalau masa mereka bermain, jangan la mengemas.. Pasti tak clear punya.. Masa yang sesuai ialah masa mereka dah tidur.. Tapi mata mana yang suka tengok barang bersepah kan.. Hehe.. Tapi korang pernah dengar tak ayat ni.. "Rumah Bersepah? Di situ ada anak sihat dan gembira..".. So kita ambil yang positif la.. Biarkan mereka bermain dan dari situ sebenarnya mereka belajar satu benda yang baru.. Kalau berpeluang, main la sekali.. Cool..

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.