Kelab Blogger Ben Ashaari

Wednesday, 30 December 2015

5 Cara Betul Basuh Botol Susu Anak


Assalamualaikum w.b.t.. Kalau dah jadi ibubapa, mesti akan terlibat punyalah dengan basuh botol susu anak.. Terutama kalau ibubapa tu sememangnya bekerja.. Melainkan memang ibu tidak bekerja menjadi surirumah.. Jadi boleh berikan susu ibu terus kepada bayi berkenaan.. Dalam masa yang sama, ada juga anak-anak jenis yang suka menggunakan botol susu untuk minum milo la, teh la, sirap la.. Macam-macam kan.. Tapi anak-anak Eraz, Zara memang guna botol susu hanya untuk susu je.. Kalau nak minum air kosong atau air lain, kami berikan dalam cawan bertutup yang ada muncung.. Adam kecil lagi, memang brestfeeding dan sesekali campur dengan susu formula kalau tak cukup susu.. 

By the way, sebagai ibubapa, memang perlu tahu untuk mengetahui cara membasuh botol susu anak dengan betul.. Kalau tak betul caranya, mungkin akan mengakibatkan anak menjadi tidak sihat dan dalam masa yang sama, kita sendiri pun risau dan susah kan.. So tak salah kita mengambil langkah mencegah lebih balik dari mengubati.. Insyaallah.. Sama-sama kita cuba memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk anak-anak.. Jom sama-sama kita baca semua yang dibawah ni :





No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.