Tuesday 24 November 2015

Tips Melatih Anak Tak Pakai Pampers

Assalamualaikum w.b.t.. Masa baru lahir dan sampai sana masanya, mesti anak-anak dipakaikan pampers kan.. Tapi sampai bila? Apa yang Eraz baca, ianya bergantung kepada ibu bapa tu sendiri la.. Kalau anak-anak dah boleh bercakap, memberitahu secara jelas yang dia sudah berak ke apa, maka mungkin tibalah masanya untuk kita sebagai ibubapa untuk ajar anak kita supaya tak guna lagi pampers.. Bila dah tak pakai pampers, kos sara hidup pun boleh dikurangkan kan.. Jadi, hari ni, Eraz nak buat satu entri tentang Tips Melatih Anak Tak Pakai Pampers..

Ada juga yang sebut kan hal nak melatih anak tak pakai pampers ni dengan potty training.. Kan? Tapi lebih senang faham guna ayat yang lebih panjang tu la.. Satu lagi yang pasti, bila masanya nak mula ajar anak kita ni, semuanya bergantung kepada kesediaan ibu bapa tu la.. Tapi caranya mungkin lebih senang kepada ibu atau bapa yang suri/sura rumah sepenuh masa.. Lain pun caranya dengan ibubapa yang dua-dua nya bekerja kan.. Lagi satu tahap kesabaran ibu bapa tu sendiri lah..

Jadi sebagai seorang Papa yang ada dua anak ni juga, sama-sama Eraz kongsikan sebelas tips untuk melatih anak supaya tidak pakai pampers lagi.. Zara pun tak lama lagi kami nak latih dah.. Kredit info ini kepada pemilih facebook INI.. Terima kasih.. Sama-sama kita baca dan study betul-betul cara yang boleh membantu ini.. Boleh klik pada gambar untuk besarkan gambar di bawah..





7 comments:

  1. anak teruna dkna paling liat nak pakai pampes.. masalah kat sini, dia tak pandai cakap..kalau dah betul2 pandai cakap, dah lama tak pakaikan pampes. memang jimat.

    ReplyDelete
  2. Betul tu, anak pompuan senang nak ajar tak pakai pampes..

    ReplyDelete
  3. kalau pengasuh ada sediakan latihan tak pakai pampaers lagi baguss

    ReplyDelete
  4. Point utama kat sini...mak bapak kena cuti 1 minggu gilir2 fuhhh...memang susah part ni lagi2 suami kerja dengan perniagaan sendiri balik tengah malam...umi yang kena cuti ni hmmmm

    ReplyDelete
  5. nanti ada anak nak baca balik entry ni.

    ReplyDelete
  6. he he he, uncle eraz Ash dah beberapa kali bocor... ha ha ha...

    ReplyDelete
  7. dah lama nak mula, mak ayah nya yang risau. hehe

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.