Kelab Blogger Ben Ashaari

Thursday, 26 November 2015

7 Cara Buat Anak Gembira Bersolat

Assalamualaikum w.b.t.. Anak-anak ni memang cepat belajar dalam apa jua benda pun.. Samada perkara yang dikut tu baik atau tidak, dia tak akan tahu.. Dia cuba tahu ikut apa yang Mama or Papa dia buat je.. Macam Eraz sendiri yang mana Zara dalam 2 tahun lebih tu, memang dia cepat tangkap.. Contoh untuk entri ini, Zara selalu tengok Papa dan Mama dia solat.. Mula-mula dia pandai hampar sejadah.. Lepas tu tiru angkat tangan, sujud, dua tahiyat awal dan ada lagi dua tiga kedudukan dia pandai tiru.. 

Then bila Mama Zara belikan telekung untuk kanak-kanak, memang dia suka pakai.. Tapi tak lama la.. Tapi ok la kan sebagai tanda di belajar.. Jadi entri kali ini, Eraz nak share 7 cara yang boleh buat anak gembira untuk bersolat.. Insyaallah mungkin entri ini boleh membantu rakan-rakan semua termasuk Eraz sendiri.. Jom baca..








4 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.