Saturday 28 November 2015

10 Bahasa Ibu Bapa Wajib Elak Gunakan Kepada Anak-Anak

Assalamualaikum w.b.t.. Menjadi ibu atau bapa bukan hanya pada panggilan Ibu mahupun bapa tetapi ianya merupakan satu tanggungjawab yang sangat berat yang perlu dipikul dari anak itu dilahirkan sampailah ke satu masa kelak.. Tugasnya sangatlah mencabar dan semestinya bukan mudah.. Anak ini merupakan satu amanah dari Allah untuk kita menjaganya.. Dengan penjagaan dan didikan yang baik, terhasilah satu zuriat yang soleh dan solehan serta berbakti semula kepada kita, alhamdulillah.. Jadi untuk entri hari ini, Eraz nak share tentang bahasa ibu bapa yang wajib dielak untuk digunakan kepada anak-anak.. Jom baca apa yang tertulis dalam gambar di bawah :

1# Bahasa Melaknat
2# Bahasa Menyindir
3# Bahasa Menipu


4# Bahasa Menempelak
5# Bahasa Membebel
6# Bahasa Mengungkit
7# Bahasa Membandingkan


8# Bahasa Mengugut
9# Bahasa Menuduh
10# Bahasa Bisu


Sumber : UmmuAyyashDotCom

3 comments:

  1. dalam tak sedar, sdikit sbanyak ada di amalkan tetiap hari mendidik mreka.. payah jugak sbenarnya nak jd parents nnti.. risau sebab terikut dgn pengalaman jadi ke anak pon kita ajar dya mcm tu.. huhuhu..

    ReplyDelete
  2. terima kasih krn mengingatkan...

    ReplyDelete
  3. terima kasih perkongsiannya ini terbaik..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.