Friday 28 August 2015

Cara senang buat Kopi Ais


Assalamualaikum w.b.t.. Cuba tengok gambar di atas tu.. Nampak sedap tak? Ada tak rasa terus nak pergi cari Kopi Ais? Haha.. Kan senang kalau memang dah ada ready stock macam tu.. Tinggal keluarkan dari peti ais, then campur susu.. Kasi susu yang sejuk, memang terus boleh minum ais tu.. Kepada penggemar kopi, boleh la try ni.. Senang, tak perlukan banyak masa untuk sediakan..

Dalam pada tengok gambar di atas tu, memang ada rasa nak gigit terus kopi yang beku tu.. Haha.. Kopi memang salah satu favourite Eraz.. Tambah-tambah kalau time mengantuk, memang kopi atau nescafe la yang dicari.. Memang sangat-sangat berkesan.. Masa dalam belajar MBA baru ni, memang malam tu dekat-dekat nak final exam, memang kopiko la menjadi pilihan.. Kalau tak, memang rasa nak pejam je la mata.. Kalau pejam, tak tahu nak jawab apa la dalam exam..

Sama juga di pejabat, kadang-kadang masa Zara atau Adam tidur lewat, serius mengantuk kat office.. Daripada kualiti kerja menurun, memang terus kacau nescafe atau kopiko secawan.. Itu dah cukup.. Dipraktikkan juga masa nak memandu jauh sikit atau masa tak cukup tidur.. Demi keselamatan kan.. Tapi kalau tak tahan juga, tidur je la kejap dalam kereta di masjid.. Senang.. 

18 comments:

  1. Wah air kopi tu dijadikan cube dulu ye..hehe.,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Nampak macam best je kalau gigit cam tu je.. :)

      Delete
  2. win!! hahaha. selama ni buat bekukan food utk baby je.. ni kopi pun leh buat. hihifollow la blog saya

    ReplyDelete
  3. Salam. Wahh langsung tak terfikir guna cara macam ni. Memang mudah sangat ni..hehehe.

    Selamat hari merdeka

    ReplyDelete
  4. menariknya...boleh tiru style tu:)

    ReplyDelete
  5. hmmm....malas betul nak tggu kiub keras..potong stim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simpan sehari dalam peti.. Mesti jadi ais punya..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.