Saturday 19 January 2013

ISU : Pelakon Luah Ketidakpuasan Hati Terhadap Stesen TV

Diana Amir Luah Ketidakpuasan Hati Terhadap Stesen TV

Diana Amir Luah Ketidakpuasan Hati Terhadap Stesen TV

Sebenarnya hal ini memang perlu diambil serius bagi sesetengah pihak.. Kesian juga nasib yang menimpa artis-artis kita yang telah berhijrah.. Terutama sekali kepada pelakon Diana Amir.. Dia berhijrah di saat namanya sedang meningkat dan banyak filem lama baru ditayangkan.. Setelah semua ditayangkan di pawagam, stesen TV pula menayangkan di TV berulang dan berulang.. Contoh semalam, selepas Maharaja Lawak Mega 2012 Akhir, filem lakonan Diana sebelum berhijrah iaitu 3 Temujanji di tayangkan..

Jadi melalui Kosmo hari ini, Diana Amir meluahkan ketidakpuasan hati terhadap sesetengah stesen TV yang kerap menayangkan filem-filem lakonannya sebelum bertudung yang difikirkannya mengaibkan.. E'raz pun setuju sebenarnya.. Secara logiknya, semestinya pihak stesen TV ada alasan mereka sendiri.. Tapi, mungkin ada sesetengah faktor juga, mereka kena fikir..

“Saya menyarankan supaya stesen TV menghentikan tayangan filem-filem lama saya serta beberapa pelakon lain yang sudah berhijab sekarang.. Fikirkan juga kebajikan kami yang sudah berubah.. Ramai juga peminat yang mengadu mengenai kekerapan tayangan filem-filem lama saya sebelum saya berhijrah. Memang itu kesalahan saya tapi kalau boleh tayangkan filem-filem lain yang masih banyak dalam pasaran kita,” - DIANA AMIR

Tindakan seterusnya dari Diana Amir ialah bakal merujuk Persatuan Seniman Malaysia (Seniman).. Mungkin mereka boleh membela artis-artis kita yang telah berhijrah ini..

SUMBER : Kosmo

12 comments:

  1. tu laa...kadang kesian bile tgk filem lama dia ditayangkan...byk mata yg memandang...semoga ada yg ingin membantu mereka2 ni...

    ReplyDelete
  2. statement dia betul.. sepatutnya pihak stesen tv faham situasi ni.. x boleh nak kira untung je..

    ReplyDelete
  3. stuju sangat dengan diana amir.. kalau org xtaw tu citer lama nanti fikir dia bukan-2 pula

    ReplyDelete
  4. entah .apa lah dia orang ni.orang yang dah berhijab jangan lah ditayang lagi kisah lalu.macam cerita spanar jaya dekat tv7 tu yang wardina .pepasal tiba tiba cerita spanar jaya nak ditayangkan .kan cerita tu dah lama .wardina pun dah bertudung sekarang .phenomena betul

    ReplyDelete
  5. ntv7 pun ada siarkan spanar jaya pagi2.. lakonan wardina sebelum berhijrah..

    ReplyDelete
  6. Niat diana memang bagus tapi mungkin tak berpadanan dengan prinsip stesen TV kan

    ReplyDelete
  7. kesian dgan diorg nih.... memang patut pon diana amir tu berterus terang macam tu. harap2 de yg paham and can do something about it..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.