Thursday 10 January 2013

Asteroid 99942 Apophis Bakal Langgar Bumi Pada 2036

Asteroid 99942 Apophis Bakal Langgar Bumi Pada 2036


'Asteroid lebih besar dari jangkaan', itu tajuk laporan yang E'raz baca daripada Kosmo pagi ini.. Kali pertama dengar berita ni sedangkan mereka telah temuinya pada tahun 2004 lagi.. Agensi Angkasa Eropah (ESA) memaklumkan, teleskop Herschel telah mengimbas sebutir batu angkasa yang digelar 99942 Apophis minggu lalu ketika ia sedang menghala menuju ke bumi.. Bacaan diameter sebelum ini mengandaikan asteroid itu mempunyai diameter 270 meter adalah tidak benar kerana pemerhatian terbaru Herschel mendapati diameter batu angkasa itu adalah 325 meter..

Jika korang google 99942 Apophis  mesti akan jumpa banyak artikel tentang itu dan juga gambar-gambar gambaran sebenar 99942 Apophis.. Salah satu berita terkini yang mereka laporkan ada di artikel ini.. Mungkin pihak berkenaan akan kemaskini dari masa ke semasa tentang hal ini.. Apa yang berlaku ini semuanya daripada Allah.. Samada berlaku atau tidak nanti, semua juga di tanganNya..


5 comments:

  1. makin banyak dah org meramalkan kemusnahan bumi.. sesungguhnya hanya Allah yang Maha mengetahui..

    ReplyDelete
  2. Salam~ Zam dtg bertandang dr segmen Mak Dara :)

    Have A Nice Day Ahead~ ;))

    ReplyDelete
  3. subhanallah.......
    leeza tak tahu nk ckp apa.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.