Tuesday 4 June 2013

Redza Minhat sebagai KIL


Assalamualaikum w.b.t.. Filem KIL.. Eraz sebenarnya pernah dengar tentang filem KIL ini daripada seorang kawan.. Dia pernah minta Eraz tengok trailer filem KIL ni di youtube.. Lepas tengok trailer tu, memang Eraz bagi markah yang tinggi sebab nampak filem ini menarik.. Walaupun dikhabarkan filem KIL ini dikatakan filem berbajet kecil, melalui trailer, ianya nampak seolah olah berkualiti.. Maksudnya memang boleh bawa kita untuk ingin menonton.. BTW di sini Eraz paste kan sinopsis filem KIL :

Akil (KIL) adalah seorang lelaki muda tertekan muda yang mempunyai kecenderungan untuk membunuh diri.. Tetapi, dia tidak pernah boleh membawa dirinya untuk membunuh diri.. Cubaannya untuk membunuh diri sentiasa gagal sehingga dia menemui penyelesaian yang sempurna: agensi pembunuhan aneh yang membantu membunuh orang membunuh diri.. KIL bersetuju dengan syarat-syarat syarikat itu.. Pembunuhan akan dipelihara sebagai sulit.. Dia tidak akan tahu maklumat tentang siapa pembunuh atau bila dia akan mati.. Ini adalah ideal untuk KIL, sehingga dia jatuh cinta dengan seorang gadis yang dia temui, Zara.. Selepas itu, dia mula mempunyai fikiran yang was-was untuk mati..

Filem ni lakonan Redza Minhat, Cristina Suzanne, Dira Abu Zahar, Harun Salim Bachik, Hasnol.. Siapa yang tak kenal Redza Minhat? Dia salah seorang yang berlakon dalam filem Pisau Cukur.. Watak Fakir a.k.a si Gigi Besi..

#Sebagai umat islam, seperti yang kita tahu, BUNUH DIRI merupakan salah satu dosa besar.. Jadi, jauhi berfikiran seperti itu..

Published with Blogger-droid v2.0.10

13 comments:

  1. trailer filem KIL nie akak pun dah tengok memang hebat.....

    ReplyDelete
  2. yup..mmg nmpk cam bkualiti..biasanya filem2 gini keluaran pnerbit o pengarah indie. cam filem kontradiksi. nmpk cm fiction ny pun mmg "pulp" dan segar,luar circle pengarah malaysia. not a stereotaip movie,i think. wait n see lh.

    ReplyDelete
  3. macam best jer citer ni...tengok kat tv trailer pun macam best...

    ReplyDelete
  4. Dah tengok dah cite ni. Slow tapi kelakar & best jugaklah =)

    ReplyDelete
  5. best ke citer dier ni !

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.