Sunday 19 July 2015

Dinosaur Unable to connect to the Internet tu game rupanya !

Assalamualaikum w.b.t.. Hal ini mungkin dah ramai yang tahu dan mungkin juga ramai juga yang tak tahu.. Eraz sendiri pun baru je dapat tahu dalam setahun ni kot.. Lebih kurang la.. Mesti ramai yang guna Chrome - Google untuk serve internet kan.. Pernah tak ada ketika internet korang down..? Akan keluar paparan 'Unable to connect to the Internet'.. Perasan tak ada gambar Dinosaur kan? Tak perasan? Try tengok gambar di bawah ni.. Eraz print screen di phone masa internet tengah down..


Tahu tak yang sebenarnya Dinosaur tu boleh buat main game.. Try gerakkan cursor double up / down arrow tu.. Apa akan jadi dengan Dinosaur? Bergerak kan.. Kalau nak lompat, pastikan tekan cursor up.. Pasti kan juga lompat bila dah sampai dekat dengan kaktus kalau tak, GAME OVER la jawabnya.. Nampak sangat-sangat senang, tapi try la dulu berapa skor korang dapat..


Eraz dapat tahu dari seorang kawan.. Kawan tu pun tahu dari anak kecil dia.. Masa mula-mula tahu tu, memang terkejut jugak.. Tak sangka la kan Dinosaur tu game rupanya.. Ingatkan saje-saje je papar kat situ.. So lepas ni, kalau Unable to connect to the Internet, silalah bermain dengan Dinosaur tu dulu.. Jom try..

3 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.