Wednesday 8 February 2017

DR. BEAU Pure Natural Skin Oil | Penyelesaian Masalah Kulit

Assalamualaikum w.b.t.. Setiap orang nak macam-macam jenis kulit kan.. Ada yang jenis berminyak, kering, senang naik jerawat dan macam-macam.. Macam Eraz sendiri, kalau dah keluar outstation atau keluar tengahari, memang muka akan rasa tak selesa.. Bila dah rasa berminyak, memang tak selesa.. Ada ketika waktu pagi, bila sampai office, kulit muka nampak kusam.. Perasan bila ke toilet.. Errmmmm...

Bila kita fikirkan muka bermasalah, effect juga pada kerja sebab bila dan kerja jumpa ramai orang, keyakinan mesti kena ada kan.. So untuk naikkan keyakinan, penampilan terutamanya muka mesti la kena baik selain penampilan pakaian.. Kat office memang biasa standby pencuci muka dan set ubat gigi untuk backup.. Hehe..

Tapi sekarang, dapat info daripada seorang kawan yang memperkenalkan satu produk namanya Dr. Beau Pure Natural Skin Oil | Teja Herbs.. Kalau tak pernah dengar atau tengok, boleh tengok gambar di bawah :

Dr. Beau Pure Natural Skin Oil - Teja Herbs

Bila ada Vitamin E dalam tu, automatik tahu memang sangat sesuai untuk kulit kan.. Tambahan pula Vitamin E dari bahan herba semulajadi.. Bila member tu minta tengok FB produk berkenaan, ok juga testimoni.. So kita terima cadangan member syorkan ni.. So dapatkanlah sebotol..

Dr. Beau Pure Natural Skin Oil - Teja Herbs

Korang semua mesti dah tahu tentang jenis-jenis kulit manusia kan.. Ada yang berkulit normal.. Bagi jenis ni, mereka sangat betuah la sebab nampak segar dan sihat kan.. Kedua jenis yang berkulit kering.. Ini ramai.. Bila kulit kita kering, memang automatik akan nampak kusam.. Banyak la puncanya macam kena panas, aircond dan lain-lain..

Kulit sensitif pula bagi mereka yang takboleh terdedah dengan bahan luar.. Bahaya jugak ni tu.. Dan yang terakhir ialah kulit yang bermasalah macam jerawat, berminyak dan lain-lain.. So kalau tak dirawat, memang bermasalah la nanti korang..

Kandungan Dr. Beau
  • Vitamin E ialah vitamin yang baik merawat kulit.
  • Rosehip Oil yang melembutkan, melembabkan dan menjaga kesihatan kulit.
  • Argan Oil yang sesuai untuk semua jenis kulit akan mengawal lebihan minyak pada kulit dan bagus untuk kulit kering.
  • Almond Oil pula merawat set kulit mati dan menghilangkan kedut pada kulit muka.
  • Apricot Kernel Oil yang ringan dan menyerap dengan cepat berfungsi sebagai pelembap yang baik terutamanya untuk kulit yang sensitif.Ianya kaya dengan vitamin A, C dan E yang melindungi kulit daripada tanda-tanda penuaan dan kerosakan daripada matahari.
  • Wheat Germ Oil pula adalah salah satu sumber terkaya vitamin E, A dan D, protein dan mineral.
  • Evening Primrose Oil mengandungi asid lemak Omega-3 yang sangat bagus untuk kulit sensitif dan ianya memastikan kulit sentiasa segar dan selesa.
Alhamdulillah.. Kalau tengok semua kandungan Dr. Beau, semua gabungan herba-herba semulajadi.. Produk berasas semulajadi la patut diutamakan, tambahan lepas kahwin ni, memang wife jarang dah beli produk yang baik unsur bahan kimia..

Kelebihan Dr. Beau :
  1. Perlindungan daripada sinar UV
  2. Tona kulit menjadi lebih sekata dan cerah berseri secara semulajadi
  3. Menggantikan tisu kulit muka yang rosak akibat salah guna produk bermerkuri
  4. Membantu masalah kulit sensitif, berminyak, kering, eczema dan strechmark
  5. Mengatasi masalah jerawat dan jeragat serta parut lama
  6. Mengurangkan kedutan dan tanda-tanda penuaan
  7. Menggalakkan sel kulit dan rambut menjadi sihat
  8. Mengatasi masalah whitehead dan blackhead
  9. Membantu mengurangkan eyebag dan dark circle di bahagian mata
  10. Melambatkan proses penuaan
  11. Sesuai untuk kegunaan luaran sahaja bagi bayi, kanak-kanak, lelaki dan wanita
Nampak tak gabungan herba-herba semulajadi di atas dan kelebihannya..? Boleh kata semua masalah kulit boleh dirawat dengan menggunakan Dr. Beau ni.. Teruja gak aku baca kandungan Dr. Beau ni. Memang patut la dipanggil pakar kulit, pakar jewarat dan jeragat. Harap-harap dapat mengatasi masalah kulit berminyak aku ni..

Cara penggunaan Dr. Beau


Mudah sangat cara nak guna.. Selepas korang bersihkan muka, korang ambil sebiji Dr. Beau dan titiskan pada telapak tangan.. Kemudian korang gosok telapak tangan, lengan, leher atau mana-mana yang korang rasa nak sapu la.. Termasuklah muka.. Ratakan kawasan berkenaan ok.. Itu je.. Senangkan?? Hehe.. Seeloknya dinasihatkan guna sebelah pagi sebab masa tu wajah kita masih fresh dan baru nak keluar rumahkan.. Waktu malam Dr. Beau boleh sebab bila kita tidur, masa tu la Dr. Beau nak 'bekerja'.. Hehe..


Berseri-seri ke tidak? Hahaha.. Tak perlu nak risau lagi.. Apa yang penting juga lagi, bau oil ni memang wangi.. Jangan risau akan bau yang tidak menyenangkan sebab bau yang terhasil selepas pakai memang wangi.. Marvellous..

Dr. Beau Pure Natural Skin Oil - Teja Herbs

Untuk maklumat lanjut, korang boleh layari website atau media sosial di bawah ya :

Facebook Dr Beau Malaysia :  https://www.facebook.com/drbeaumalaysia/

8 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.