Tuesday 28 April 2015

Pergi Tak Kembali ( 1970 - 2015 )

Assalamualaikum w.b.t.. Tanggal 24 April 2015 lepas, di pagi Jumaat dan di bulan Rejab, kakak sulung Eraz telah kembali kepada penciptanya yang maha Esa.. Beliau pergi selepas hanya beberapa bulan disahkan mengidap penyakit kanser.. Masa dapat detect mengidap kanser, ianya dah bertahap 4..

Allah lebih sayangkan dia dan dia mampu bertahan selama beberapa bulan disamping family yang menyokong.. Sepanjang hayatnya, selain Ma Abah, Eraz memang membesar dengan dia.. Masih terdengar lagi suara dia masa dia sakit tetapi masih boleh bercakap.. Dia call beritahu apa yang dia nak cerita dan luahkan serta ayat yang takkan dia lupa ulang, perkataan sayang..

Dari kecik hidup bersama sehingga dia bekeluarga dan masih ada sentiasa dekat, kehilangan dia memang terasa.. Apa-apa pun, Allah masih sayangkan dia.. Sama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada dia dan semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.. Wassalam..

14 comments:

  1. takziah.. dan banyak2 bersabar...

    Al-fatihah.. semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.. aamiinn....

    ReplyDelete
  2. Semoga ditempatkan dikalangan org yg beriman , aminn. Takziah

    ReplyDelete
  3. Semoga ditempatkan dikalangan org yg beriman , aminn. Takziah

    ReplyDelete
  4. Semoga ditempatkan dikalangan org yg beriman , aminn. Takziah

    ReplyDelete
  5. Al fatihah buat arwah..moga arwah ditempatkan dkalangan insan2 beriman..salam takziah utk eraz sekeluarga..

    ReplyDelete
  6. salam takziah...berat rasa nak mengucapkan.. teringat kata seorang sahabat yang pernah kehilangan...ucapan takziah tu lebih memberatkan bahu yang yang memikul...semoga Allah pelihara arwah dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman..amin..

    ReplyDelete
  7. Tanggal 20/04 2 or 3 am sy kehilangan seorang shbat.Walaupun dah seminggu berlalu tapi sy masih x percaya coz dia x skit or apa.Dia meninggal masa baru nak tido.sedih sngat.Btw,takziah..

    ReplyDelete
  8. Innalillahi Wa Innailaihirajiin...
    Takziah Along Eraz sekeluarga.....Al-Fatihah, semoga roh arwah ditempatkan dikalang orang2 yang solehah....kuatkan semangat untuk tempuhi hari2 mendatang....

    #p/s :: maaf cz dh lama xblog walking, bz & menyendiri sketika...
    Always smile & Be Good Daddy Along =)

    ReplyDelete
  9. takziah, al-fatihah, didoakan roh arwah ditempatkan dikalangan org yg solehah

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.