Wednesday 24 October 2012

Penonton Kemalangan 'Kecil' di Jalan Raya

Penonton Kemalangan 'Kecil' di Jalan Raya


Sabar-sabar.. Ini hanyalah luahan yang mungkin untuk sama-sama kita fikirkan.. Tak salah untuk kita prihatin jika ada kemalangan yang berlaku di jalan raya.. Maybe ingin mendapatkan pengesahan bahawa ianya bukan golongan keluarga kita yang terlibat.. 

Tetapi jika kemalangan itu hanyalah satu kemalangan kecil iaitu hanya kereta kemek sikit je di belakang sebabnya moto langgar bontot kereta, rasanya tak perlulah sampai perlahankan kenderaan untuk tengok.. Dah la depan traffic light yang baru hijau.. Nak tunggu hijau dah satu hal.. Tapi bila hijau, kereta depan lak slow mcm drive 10 km/j.. Depan kereta dia tu berjarak 3, 4 kereta kosong boleh muat.. 

Lagi sakit hati, dlm satu hijau traffic light tu yang biasanya lama, hanya 3, 4 buah je kereta lepas sebab slow nak tengok kemalangan kecil yang hanya kemek sikit je.. Sampai giliran kereta kita yang ke-5, dah merah.. Dah melewatkan pergi kerja.. Fikir-fikirkan.. Peace no war..

8 comments:

  1. rakyat mlysia yg prihatin ... ^^

    ReplyDelete
  2. huhu..sebab hanya kemalangaN kecil, boleh jem dekat sejam..prihatin la sangatss.

    ReplyDelete
  3. mungkin blh jadi saksi kes..dpt jugak duit..hihi

    ReplyDelete
  4. rakyat malaysia yang prihatin :)

    ReplyDelete
  5. hahaha,,,,
    kekadang yang accident kat laluan sebelah kiri tapi belah kanan yang sesak.... -_-'

    ReplyDelete
  6. Ni memang confirm tengahari tadi kena diri sendiri he...he...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.