Monday 29 October 2012

Peramahkah ANDA ?!

Peramahkah ANDA ?!



Korang rasa korang peramah tak? Sendiri kena jawab tu.. Haha.. Kalau E'raz, ramai yang labelkan E'raz sorang yang peramah.. Faktor ini jugak rasenya mungkin kena tengok keadaan, situasi dan tempat.. Kenapa tiba-tiba timbul isu ni? Ini jawabnya.. Idea timbul lepas terbaca dengan artikel daripada mStar Online bertajuk Malaysia Di Tempat Ke-10 Negara Paling 'Peramah' Di Dunia.. So secara ringkasnya 'Forbes Online' telah meletakkan Malaysia di tempat ke-10 negara paling peramah di dunia, berdasarkan penyelidikan 'Expat Explorer Survey' oleh HSBC baru-baru ini..

"Kualiti hidup yang lebih baik, kehidupan sosial yang memuaskan, kemudahan pelancongan tempatan dan perumahan yang lebih baik daripada di negara asal mereka membantu meletakkan Malaysia di tempat kelima secara keseluruhan walaupun ramai melaporkan sukar menyesuaikan diri dengan masyarakat tempatan (selalunya kerana halangan bahasa)," artikel Forbes Online..

4 comments:

  1. peramah kena pada tempat...ok la tu malaysia ditmpt ke-10

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum eraz....bangga jadi rakyat Malaysia sbb Malaysia jadi tempat ke 10 negara paling peramah...:)

    ReplyDelete
  3. Salam, bangga jadi rakyat malaysia..tapi jangan tersalah peramah sudah. ^__^

    ReplyDelete
  4. depends pada tempat...bukan peramah tak tentu hala..hehehe

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.