Tuesday 30 October 2012

Apa? Ada Duit Dalam Longkang!

RM 8 Dalam Longkang! 


Assalamualaikum dan Selamat Pagi.. Pagi tadi E'raz mulakan dengan entri Kes Jejaka Berwajah Jambu, Dituduh GAY! Mangsa, Pemain Bola Sepak Kelantan, Afiq Azmi.. Sebabnya memang ramai beranggapan macamtu.. Don't judge a book by its cover.. Lupakan kes tu.. Entri ni ringkas je..

Balik je dari kerja, nampak sesuatu bewarna biru bergumpul dalam longkang depan rumah.. Disebab longkang baru dibersihkan, so memang nampak clear la benda alah tu.. Intai punya intai, rupanya not duit RM 1 sebanyak 8 keping.. Kesian pada pemilik.. Rugi RM 8.. Kalau la ini duit budak-budak sekolah depan tu, lagi la kesian.. Tunggu sekejap sebelum kutip kot-kot tuan dia datang mencari.. Tunggu-tunggu, tak de..

So E'raz decide untuk kutip then bersihkan.. Jika korang yang jumpa duit ni, apa yang korang akan buat? E'raz dah ada satu idea supaya duit ni tidak membazir dan mendapat something pada tuannya, tapi just nak tahu pendapat korang.. Pendapat korang yang bernas, E'raz akan publishkan dalam satu entri khas nanti..

Komen akan dipublish sekali gus pada pukul 4:20 PM

Published with Blogger-droid v2.0.9

13 comments:

  1. masuk dalam tabung derma kt masjid.hehehehe berkat sikit.

    ReplyDelete
  2. banyak tu rm8...tercicir kot ni..
    bagi saya..baik letak kat tabung surau..tapi...kasi bau air longkang tu hilang la baru letak.. ok tak idea ni?

    ReplyDelete
  3. Mar pernah jugak jumpa duit tepi jalan.Ada dalam RM36.Mungkin kocek tuan dia bocor kot.Lepas tu tak tahu nak buat apa,takut2 tuan dia tak halal kalau sape yg jumpa guna,mar letak dalam tabung masjid kampus.Senang cerita.

    ReplyDelete
  4. kalau saya mungkin masukkan dalam tabung masjid atau surau

    ReplyDelete
  5. sedekah kat masjid @ bila jumpa budak depan kita. bagi seringgit tuk setiap budak kita jumpa hingga cukup 8 org k

    ReplyDelete
  6. sedekahkan kat surau/masjid terdekat..

    ReplyDelete
  7. pegi masjid/surau, masukkan dlm tabung :)

    ReplyDelete
  8. kalau dah xde orang yg tuntut, sedekah je kat tabung masjid or cari anak2 yatim or miskin sedekahkan! Pahala sedekah tu jangan lupa sedekahkan juga pada pemilik wang itu yang kita tak tahu siapa!

    ReplyDelete
  9. biasenye kalau saya jumpe duit tu ermmm..ambik tapi xtau nak buat ape..or maybe beli something yg xmasuk dalam darah daging kite :D

    ReplyDelete
  10. kalau masih xde tuan yang dtg ambil, derma kan saje duit tu ke tabung masjid :)

    sebab duit itu bukan milik kita tau.

    ReplyDelete
  11. amboi :D ..
    masuk tabung masjid laa

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum eraz...jika kita tak tahu wang siapa apa yg perlu sedekahkn wang tu ditempat2 yang sepatutnya moga tuan punya wang tu n kita sekali dapat pahalanyakan...:)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.