Sunday 11 June 2017

Bila Anak Perempuan Dah Besar

Assalamualaikum w.b.t.. Entri ni merupaka entri pertama Eraz taip menggunakan apps yang baru Eraz install ni.. Kalau android, memang dah biasa dengan satu apps tu.. Tapi untuk Apple, tak pernah jumpa yang ok.. uTapi nak try yang ni macamana.. Kalau la ok, kita teruskan je la.. Kalau tak ok, terpaksa la cari lain.. Korang yang guna iPhone, ada tak suggestion apps untuk buat entri blogspot yang mudah dan user friendly?

By the way, berbalik kepada tajuk entri hari ni.. 'Bila Anak Perempuan Sudah Besar'.. Takde la besar mana pun.. Baru 4 tahun.. Masih di tadika.. Bermula Khamis lepas, dia minta nak pakai tudung.. Biasa hari Khamis ada aktiviti bersama Ustaz.. So mungkin teacher ada maklumkan untuk memakai tudung.. Tudung untuk Zara memang kami standby kan awal lagi.. Hujung tahun lagi.. So bila dia minta nak pakai, memang terus boleh sediakan kan..

Tiba-tiba dia sendiri request nak pakai tudung lagi.. Alhamdulillah.. Terus Mama dia carikan tudung.. Jumpa yang Mama dan Zara so iron dan pakaikan.. Bukan main suka lagi dia.. Minta nak snap gambar kat luar pun ok.. Selfie pun ok..

Masa on the way ke tadika, tiba-tiba request dengan Papa, nak cermin.. Eh!! Katanya nak baiki tudung.. Amboi.. Memang Ibu Borek Anak Rintik ni.. Haha.. Sebab takde cermin, so bagi la handphone.. Bukan main lagi dia betulkan tudung.. Nak tengok gambar..? Ini dia..


Tu dia.. Happy je kita tengok.. Dan tak sangka anak perempuan dah besar.. Bukan baby lagi.. Hehe.. Sekejap je masa berlalu.. Alhamdulillah kami berjaya besarkan mereka di depan mata.. Alhamdulillah.. Semoga mereka membesar dengan baik, sihat, happy serta soleh dan solehah.. Amin..

19 comments:

  1. Hah comey dia.. anak2 pempuan memang bagus kalau awal2 lg nak bertuudng. Ikutkan aje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Sebelum ni dah lama beli.. Tapi dia on off pakai.. Sekarang alhamdulillah, nak pakai setiap pagi..

      Delete
  2. Alhamdulillah..bagus zara. semoga jadi anak yang solehah. Aminnn

    ReplyDelete
  3. Hihi....org pompuan kalau suruh melawa mmg no 1. Sama je tua ke muda termasuk org yg tgh komen ni.

    Baru 4 tahun ye Eraz....kecik lagi tuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecik lagi Zara.. Tadika pun baru masuk.. :)

      Delete
  4. haha perempuan n cermin xdpt dipisahkan..

    ReplyDelete
  5. Adatlah orang popuan tak kira kecik besar hehehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la pasal.. Mgkn perkara biasa dan mungkin Zara tgk ppuan lain cmtu..

      Delete
  6. Macam orang besar betul tudung. Comei je.. Biasa la eraz pompuan dengan cermin berpisah tiada hehe

    ReplyDelete
  7. 9)alhamdulilah...dh besar zara..sye follow vlog...time bby...time eraz smbung master...hi3..pompuan..kcik2 pun dh pndai melaram..tudung pun bagai2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama follow ya... Nak masuk 4 tahun dah Zara.. Hehe..

      Delete
  8. alhamdulillah .. hehe besar dah tu . pemikiran yang dewasa ...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.