Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, 16 June 2017

Susu Kambing Hayra Campuran Kurma dan Tomato ?

Susu Kambing Hayra Campuran Kurma dan Tomato ? | Assalamualaikum w.b.t.. Apa tanggapan pertama untuk ramai orang bila sebut kambing atau spesifik lagi kepada susu kambing.. "Alamak, mesti berbau".. "Nanti mesti tak boleh minum".. "Tidak".. Betul tak? Kalau setuju, senyum je la.. Nak like tak boleh.. Hehe.. TAPI.. Untuk pertama kalinya, Eraz nak perkenalkan pada korang susu kambing yang sangat wangi, sedap di minum dan banyak giler khasiat.. Tak percaya? Baca ni..

Hayra Susu Kambing

Hayra Susu Kambing

Alhamdulillah sebelum ini Eraz diperkenalkan dengan Hayra Susu Kambing.. Apa specialnya Hayra Susu Kambing ni sampai Eraz nak syorkan pada korang? Yes.. Sebabnya buat pertama kalinya untuk Eraz jumpa susu kambing yang dicampurkan bersama ekstrak Tomato dan ekstrak Kurma.. Korang rasa? Tiga bahan berkenaan ada khasiat masing-masing kan? Bila dah tahu ada gabungan Hayra Susu Kambing ni, terus terbayang macamana bau, macam rasa kan..


Dan pertama kali try, memang jatuh cinta sebabnya, lepas je kacau, bau wangi ala-ala vanila tu memang menarik perhatian.. Warna putih dan namanya susu kambing kan? Tapi kalau tak bagitahu, memang tak tahu itu susu kambing.. Jujur, kewangian tu menjadi tarikan yang pertama sekali.. Kedua, try la minum.. Jangan takut berbau kambing ke apa sebab rasanya memang mengancam.. Dah tahu ianya campuran ekstrak Tomato dan ekstrak Kurma kan? So memang dapat rasa campuran itu.. Sedap!


Masa sahur tu, bagilah wife try sekali.. Wife Eraz memang seorang yang BUKAN penggemar kambing.. Kalau gulai kambing ke, apa-apa menu kambing, memang dia akan pilih last sekali.. Tapi untuk Hayra Susu Kambing, dia boleh minum.. Terbukti memang Eraz yakin, ramai yang diluar sana akan jatuh cinta dengan Hayra Susu Kambing ni.. So apa sebenarnya khasiat gbungan susu kambing HAYRA dengan ekstrak kurma dan tomato ni?


Khasiat Gabungan Susu Kambing HAYRA dengan Ekstrak Kurma dan Tomato

Khasiat Susu Kambing
  • Menguatkan tulang & gigi
  • Membantu merawat pelbagai penyakit kulit
  • Baik untuk kesihatan keseluruhan
  • Baik untuk gastrik
  • Baik untuk kesihatan dalaman
  • Kulit lebih berseri & halus
  • Mencantikkan kulit & merawat sel kulit mati
  • Memulihkan tenaga & awet muda
  • Sesuai untuk ibu hamil
  • Sesuai untuk ibu menyusu
  • Sesuai untuk seisi keluarga

Khasiat Tomato
  • Mengandungi Vit A & Vit C
  • Mengecilkan pori-pori di muka
  • Menghaluskan kulit
  • Memutihkan kulit
  • Mengatasi kulit berminyak
  • Menggebukan kulit
  • Mencerahkan kulit

Khasiat Kurma
  • Menguatkan daya ingatan
  • Mengatasi masalah sembelit
  • Merawat asma & kahak
  • Mengatasi ekzema

Baca habis tak khasiat tu? Kalau Eraz explain details, berjela2 nanti.. Alhamdulillah.. Ianya mungkin boleh membantu semua orang yang ingin cuba menyelesaikan masalah masing2.. Seperti yang korang sedia maklum, susu kambing dan kurma kan makanan sunnah dan pada Eraz yang memang ditanam dari kecil, info kepada tomato memang banyak khasiatnya terutama kulit.. Selain orang dewasa macam Uncle Eraz ni, Hayra Susu Kambing boleh diminum oleh :
  • Bayi (6 bln keatas) & Kanak-Kanak
  • Ibu Mengandung
  • Ibu Menyusu
  • Warga Tua
  • Penderita Penyakit
  • Ahli sukan
  • Pelajar & Pekerja
  • Wanita yang Pentingkan Kecantikan
  • Sesuai Untuk Seisi Keluarga

Alhamdulillah.. Ramai generasi boleh minum.. Dan paling penting juga lagi, Hayra Susu Kambing ni memang senang untuk disediakan.. Nak bawak travel pun sebang.. Hanya perlu ada cawan, sudu dan air suam atau panas je.. Simple.. So ini cara penyediaanya..

Cara Penyediaan 
  • Campurkan 1 sachet ke dalam 200ml air suam atau panas
  • Minum sebelum sarapan atau sebelum tidur
  • 1-2 sachet sehari

Macamana? Menarik kan? Hayra Susu Kambing ni memang boleh dipilih untuk dijadikan ala-ala supliment harian kita.. Banyak khasiat.. Insyaallah, orang kata, usaha itu tanda kejayaan kan.. Ok, untuk maklumat lanjut pada Hayra Susu Kambing ni, korang boleh hubungi atau layari media sosial mereka.. Rujuk di bawah.. Selamat mencuba.. Wassalam..


Untuk maklumat lanjut:

Susu Kambing HAYRA

Pembelian: Whatsapp 019-918 8525

38 comments:

  1. wah..first time dengar susu ada ekstrak tomato.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la pasal Fiza.. Memang sedap..

      Delete
  2. tak pernah terfikir ada susu kambing campur tomato

    ReplyDelete
  3. Td baru je nmpk kt fb doktor pesan ambil kurma dan tomato untuk bertenaga di bulan puasa...elok benar minum susu ni semua tu siap ada...selamat berpuasa eraz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la pasal.. Selamat Berpuasa juga.. :)

      Delete
  4. baru pertama kali dengar... nampak macam sedap je ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Produk baru diperkenal ni.. Blh try nanti.. :)

      Delete
  5. Ada tomato rasa macam mana warna susu tu putih ker pink hehehehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warna tetap putih.. Rasa campuran kurma plus tomato.. :)

      Delete
  6. kurma tu ok lagi la,errrr tomato ? so susunya merah ke hehehhe..dulu cik sue tak leh minum semua jenis susu,sekarang ni susu kambing je boleh dan jadi pilihan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Still warna putih Kak Sue.. Hehe..

      Delete
  7. ok juga kombinasi nya ni....mesti tak loya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah.. Itu la pasal.. Eraz try, memang ok..

      Delete
  8. Err... Sedap tak? Kalau Susu kurma.tu biasalah kan

    ReplyDelete
  9. Menariklah ada ekstrak tomato tu, boleh cantikkan kulit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. Salah satu kelebihan Tomato tu..

      Delete
  10. menarik info ni... baru tahu boleh cuba

    ReplyDelete
  11. First time dgr psl susu kmbing demgan tomatoo

    ReplyDelete
  12. Kadang tu gambo luar bukan main gempak, rasa sama je , susu jugak hihi...
    Tulah sekarang ni tgh musim susu kambing ngan kurma kot ek....Anak sedara pun ada jual jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi bagi Eraz, ini memang lain dari yang lain..

      Delete
  13. Suka minum susu, tapi yang campur tomato ni... First time dengar, macam peliks ��

    ReplyDelete
  14. Wahhh produk baru...kene cuba ni...

    ReplyDelete
  15. First time dengar susu kambing dengan tomato. Kena cuba ni

    ReplyDelete
  16. bagus susu ni.. sekarang ramai orang suka minum susu kambing semula berbanding susu lembu sebab dah tak bau hamis lagi ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Susu Kambing lagi banyak khasiat kan..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.