Tuesday 1 November 2016

Perbezaan Ibu bapa Selebriti VS Kita


Assalamualaikum w.b.t.. Gambar ni Eraz ada upload gambar ni kat IG dan FB.. Sebelum cerita pasal Perbezaan Ibu bapa Selebriti VS Kita tu, nak cerita pasal program Lara oh Lara dulu.. Masa duk tengok promo dulu, dalam hati kata, tengok ke nanti program ni.. Tapi itu fikiran si bapak kan.. Anaknya fikir apa.. Sekali bila dah mula program LOL tu, Zara dan Adam suka giler tengok.. Boleh kata setiap hari repeat.. Adoi.. Mungkin salah satu sebab mereka suka tengok tempat-tempat yang Lara pergi tu.. Ada permainan, Hello Kitty dah lain-lain..

Ok! Berdasarkan program Lara Alana tu, kita kaitkan dengan Perbezaan Ibu bapa Selebriti VS Kita.. Haha.. Ya la, selebriti selalu update gambar cantik-cantik, keluar berpakaian cantik-cantik, steady je bila keluar jalan-jalan, dalam kereta nak pegi mana-mana pun steady dan macam-macam lagi la.. Tapi itu selebriti ya.. Ada jurukamera yang ikut nak, pembantu ikut sekali setiap masa dan lain-lain la.. Kita camne?

Kalau Eraz sendiri, drive ke mana-mana, memang kena jadi driver.. Confirm.. Kalau wife takde, memang sorang ke duduk dalam car seat.. Takdenya boleh suap-suap makan dalam kereta kecuali wife ada sekali kan.. Kalau nak keluar mana-mana, confirm punyalah ada satu beg papa untuk letak pampers, towel, susu dan benda-benda yang sewaktu dengannya.. Kalau selebriti nampak macam lenggang-kangkung ke sebab pembantu dah pikul kan.. Hehe..

Kalau keluar shopping mall, memang tak pernah la sesekali dapat cuci mata tengok apa yang kita suka.. Mesti duk perhatikan anak je.. Kalau pun anak atas dukung, boleh ke korang rasa? Haha.. Tapi ini kes yang kita tak berapa nak mampu nak hire pembantu la kan.. Kalau mampu, lain caranya.. Hehe..

Apa-apa pun, cara masing-masing la.. Macamana caranya, janji anak terurus.. Pengalaman memang tak dapat dijual beli.. Betul ke idok? Hehe.. Bila anak dan besar, memang rindu giler la saat-saat tu..

3 comments:

  1. kita sama eraz...kalau ke shopping mall kadang ada benda yg kit arancang nak beli bila smpi terus lupa.sebab sibuk tengok anak

    ReplyDelete
  2. kannnnn selebriti memang la lawa2 semua ok,dah upah pembantu semua pembantu buat...huhuuuu

    ReplyDelete
  3. Yuppp stuju ngan eraz..tajdan nsk lawa2 bagai bila dah kelek anak..tdung senget..susu anak melekat kt tudung tu perkaraa biasa.mtapi itu semua pengalaman utk kita dlm membesarkan anak2..dan kita kena beringat..kita buka selebriti hihihihi

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.