Thursday 25 May 2017

Kuih Keria Gula Melaka di Kota Bharu

Kuih Keria Gula Melaka di Kota Bharu | Assalamualaikum w.b.t.. Kuih Keria memang dah biasa dan ada di mana-mana kan.. Tapi bila Kuih Keria Antarabangsa di Melaka tu tiba-tiba popular sampai orang beratur panjang, teringin juga nak cuba kan.. Tapi takde la sampai nak pergi Melaka yang jauh nun di sana dari Kelantan ni kan.. Nak buat sendiri, tak de kesempatan dan tak pernah pun request dengan isteri.. Tapi tiba-tiba pada suatu petang..

Kuih Keria Gula Melaka di Kota Bharu
Kuih Keria Gula Melaka di Kota Bharu

Tiba-tiba masa on the way balik rumah satu petang, ternampak satu iklan di FB yang ada COD Kuih Keria Gula Melaka.. Eh! Nampak gambar macam sedap.. So boleh la try sikit dulu.. Terus whatsapp no. yang berkenaan.. Walaupun minimum kena order dua boxes, so kita try la.. Mana tahu sedapkan.. Sebab COD hanya pada hari Ahad, kena tunggu la beberapa hari.. Hehe..

Dapat je Ahad tu, memang panas-panas.. Ternyata best.. Mungkin sebab masih panas.. Ranggup tu ada.. Manas tu ada.. Alhamdulillah.. Berbaloi.. Insyallah lepas ni boleh order lagi.. Tapi kalau korang makan masa dah sejuk, rasa dia dah bertukar.. Still leh rasa gula melaka tu, tapi tak sesedap masa makan panas-panas.. 

4 comments:

  1. plk doh..baru nak order..hihi

    ReplyDelete
  2. dah sampai ke kota bharu
    jauh di merantau kan
    hihi..
    mmg sedap

    ReplyDelete
  3. pemes kuih ni tempoh hari. srkg dah berlambak2 ada mana2 tempat ada. rasa... sama ja

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.