Tuesday 16 May 2017

Hati Berbunga-Bunga Dengan Kempen Cahaya Raya bersama Shopee

Assalamualaikum w.b.t.. Hati Berbunga-Bunga Dengan Kempen Cahaya Raya bersama Shopee? Berbunga-Bunga? Sebab apa? Sebab shopping raya ke? Sebab Shopee ke? Sebab Apps ke atau sebab tawaran yang ada? Hehe.. Kalau nak tahu, korang kena baca entri ni.. Insyallah tersenyum-senyum nanti dan pada yang beli install apps Shoppe, terus akan download.. Hehe.. 

Shopping Raya.. Siapa yang kat sini tak terlibat dengan shopping raya? Hehe.. Tipu la kot.. Saya rasa semua terlibat kot.. Cuma yang berbeza ialah caranya, bajetnya, tempatnya dan beberapa faktor lain lagi.. Dan berapa kat sini yang suka shopping online dan sebaliknya? Bagi Eraz, dua-dua cara Eraz guna.. Online dan walk in.. Tapi di zaman sekarang ni, kalau tak walk in, semua di hujung jari la.. Pilih je nak apa then akan sampai depan mata.. Tambah-tambah masa tu dah rasa macam memang tak sempat dah nak keluar di cari..

Shopee.. Siapa pernah dengar..? Ini good news untuk korang.. Shopee telah melancarkan kempen Cahaya Raya bersama Shopee dengan tawaran potongan harga sehingga 90 % serta hadiah wang tunai berjumlah sehingga RM50,000.. Uik! Membeli dan dapat hadiah? Menariknya.. Kempen Cahaya Raya bersama Shopee akan bermula semalam, 15 Mei hingga 30 Jun.. Bila ada jenama macam Nestle, Unilever, Senheng, Huawei, Oppo dan Asotv turut serta, memang betul-betul untuk raya ni.. Dengar berita tu, terus download apps Shopee kat phone..


Senang sahaja nak cari.. Search je Shoppe.. Pasti akan tersenarai di bahagian atas sekali.. Dan semestinya FREE je untuk install.. Jujurnya sebelum install apps Shoppe ni, Eraz tak terfikir pun nak letak di handphone.. Tapi bila google ada tawaran yang memang hebat dari yang lain, terus decide download dan rezekinya masa tu internet so marvelous.. Sekejap je, terus siap! Lepas install, step seterusnya sangat senang..


Tadaaaaa.. Settle install.. Settle 'jalani' baca apa yang diterangkan sikit-sikit.. Apa yang penting lain? Korang mesti tak nak terlepas peluang dapat tahu tawaran best dari Shoppe kan.. So set la awal-awal untuk dapatkan notifikasinya.. Allow je.. So bila ada apa-apa 'good news', terus dapat tahu.. Tak perlu la nak tunggu buka apps kan.. Betul tak?


Eraz jujurnya memang salah seorang yang suka shopping secara online.. Tak semestinya tunggu raya.. Bulan-bulan biasa pun 'jalan' guna.. Sedangkan barang keperluan anak pun Eraz akan beli online.. Mainan.. Botol Susu.. Lampin.. Dan lain-lain la.. Bila birthday anak isteri dah dekat, mesti akan buka semua apps yang ada.. Kenapa? For sure la nak menjadi pengguna yang bijak.. Survey harga dulu..

By the way.. Macam yang Eraz sebut mula-mula tadi.. Shoppe baru sahaja lancarkan Cahaya Raya bersama Shopee.. Giler wei.. Harga-harga barangnya memang boleh buat kita bulat mata.. Haha.. 

Cahaya Raya bersama Shopee

Meh sini Eraz share cara-cara mudah korang nak shopping di Shopee ni.. So simple..

1) Pertama sekali korang buka laman web www.shopee.com.my atau melalui Apps yang korang dah insyall tu.. Login tu wajib ya..

2) And then lepas tu, korang boleh pilih kategori barang yang korang nak beli atau search mana-mana barang popular.. 

3) Bila dah jumpa dan yakin dengan barang yang korang beli tu, korang klik je Add To Chart dan seterusnya Checkout as usual.. Then boleh la buat pembayaran.. Bila dah settle bab payment, tunggu je la barang tu sampai depan mata.. Hehe..

Senang kan?

Bila sebut Raya, tak lain dah tidak bukan dalam kepala, mesti la baju raya dulu kan.. Korang berapa pasang? Anak korang berapa pasang? Dan mestilah untuk anak lebih kan.. Tak kan la nak biarkan mereka beli sendiri.. Atau tak kan la nak biarkan mereka beraya yang baca lama kan.. Sedih pula rasa.. Nama pun raya.. Ini koleksi yang Eraz jumpa yang mungkin akan sampai pada Eraz.. Eh!!! Kantoi..



Apa yang korang tengok di bawah ni ialah salah satu interface di Shoppe.. Sangat user friendly.. Korang memang senang nak jumpa apa yang korang nak kan.. Dan kalau korang klik pada bahagian search, mereka akan senaraikan antara keyword yang popular.. Korang tak perlu taip, terus klik je.. Memang memudahkan untuk korang cara barang popular..


Korang.. Shopping raya bukan setakat baju raya je ya.. Barang elektrik atau peralatana rumah pun ada.. So korang explora la betul-betul.. Mata kena alert ya.. Mesti korang tersenyum? Kena senyum? Ya la sebab jumpa barang yang murah dan best kan.. Hehe.. Free shipping pun ada ok.. Okay jom mulakan sesi membeli-belah sempena Hari Raya untuk seisi keluarga di http://cahayaraya.shopee.com.my/ ..

Jangan lupa install Aplikasi Shopee secara PERCUMA di Google Play dan App Store!
Layari www.shopee.com.my untuk maklumat lanjut..

Waiting List untuk diri sendiri*



9 comments:

  1. Baju raya gegirl tu lawa sgt la eraz...untung ye beli kt Shopee!

    ReplyDelete
  2. Banyak pilihan kat Shopee ni, pastu harga pun murah dan barang pun cantik². Berbaloi shopping.

    ReplyDelete
  3. Rambang mata tengok barangan yg ada di Shopee ni.

    ReplyDelete
  4. Amboii berbunga2 hati dapat shopping kat shopee.. happy shopping eraz. Nnt shopping laaa lagi..

    ReplyDelete
  5. Dok pk malas nk kua shopping ja ni. Baik online. Nak tdoq pn sempat aih nak shopping dlu. Hehe

    ReplyDelete
  6. suka shopping dekat shopee murah-murah semuanya

    ReplyDelete
  7. Gila-gila sale untuk kempen raya ni kat shopee. fuhhh 90% tuu

    ReplyDelete
  8. ayah yg rajin shopping mainan online ...

    ReplyDelete
  9. Kalau ada anak2 kecik, kita bertambah seronok belikan dorang pakaian.. baju raya semestinya banyak pilihan di Shopee.. murah2.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.