Monday 6 June 2016

Selamat Berpuasa Semua


Asslamualaikum w.b.t.. Alhamdulillah.. Hari ni kita semua bekesempatan untuk memulakan ibdah puasa untuk Tahun 2016 dan 1437 Hijrah.. Ada yang apply cuti atau sememangnya cuti ke sempena 1 Ramadhan ni? Eraz macam biasa, kalau di Kelantan, 1 Ramadhan office on macam biasa.. Perkara biasa je kan.. Bermula dengan agak baik, sahur tak miss dan lunch break yang dipendekkan dari sejam dari biasa ke setengah jam pun tak ke mana.. Duduk je kat office.. 

Harapnya Ramadhan tahun ini akan seperti Ramadhan tahun-tahun sebelum ni yang mana Allah memberi keizinan untuk berpuasa penuh tanpa ada halangan.. Kalau tahun lepas, Adam lahir beberapa hari sebelum Ramadhan.. Kira masa nak raya tu, wife dah habis pantang.. Dan juga wife kena ganti sebelum puasa.. Nasib baik..

Tahun ni? Mengharapkan sesuatu yang lebih baik.. Mana la tahu ada dengar berita yang lebih ke.. Rezeki yang lebih baik ke.. Apa-apa sahaja yang akan diterima atau diuji, insyaallah akan disambut positif.. Insyaallah.. Akan cuba memperbaiki diri untuk menjadi insan yang lebih baik.. Insyaallah..

Selamat menyambut bulan Ramadhan 1437 Hijrah!

4 comments:

  1. first puasa sebagai ibu...lain experience..lg beberapa hari nak habis maternity leave

    ReplyDelete
  2. Dah dewasa n biase berpuasa.sume akan ok.sampai tahap,mmg akan down skit la mmg lemau je rasa badan kan?tp xpe.kene byk sabar.

    anak kedua dh kecundang makan biskut pkl 3.30 tadi.kesian dia.xpe la.xkan nak paksa kan kalau x larat.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.