Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, 10 June 2016

Petua Semulajadi Merawat Ulser Mulut


Assalamualaikum w.b.t.. Siapa di sini yang kerap kena ulser mulut? Eraz salah seorang daripada korang.. Dah banyak jugak kot entri pasa ulser mulut dalam blog ni.. So ini Eraz jumpa maklumat di facebook dan rasanya molek benar berkongsi.. Mana tahu terlepas kan.. Petua Semulajadi Merawat Ulser Mulut.. 

Selalunya kalau ulser, kalau biasa-biasa, bertahan macam tu je.. Bagi dia sembuh sendiri.. Kalau teruk sangat, baru la pergi klinik atau farmasi.. Paling kurang pun dapat ubat sapu kan.. Kalau teruk sangat, baru dapat ubat telan.. Pernah sekali tu dapat ulser dalam tekak.. Memang perit gila! First time..

Dalam bulan-bulan puasa ni, ulser pun akan kerap kalau kita yang berpuasa ni kurang minum air kosong kan.. Memang niat tu nak minum bagi cukup air kosong, tapi bila tiba masa, memang terlupa minum sampai ke sahur..

So! Ini adalah Petua Semulajadi Merawat Ulser Mulut yang terdiri dari :










5 comments:

  1. singgah

    http://840301s.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. Banyak petua tu tapai kalau kena ulser mulut, peritnya rasa sampai air masak pun rasa pedih. huhu

    ReplyDelete
  3. Oo..air kelapa pun boleh guna juga rupanya. Tak pernah tau pun sebelum ni

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.