Sunday 19 June 2016

Kenapa Perlukan Bantal Busuk?

Assalamualaikum w.b.t.. Persoalan.. Kenapa perlukan sangat bantal busuk? Ada tu dari kecil sampai ke besar.. Had maksimum umur untuk ada bantal busuk tu tak pastilah.. Jadi hanya orang yang betul-betul ada bantal busuk sahaja yang tahu.. Eraz? Maaf.. Bebas dari bantal busuk.. Nak kira alhamdulillah ke camne tu? Hehe.. Cuba tengok gambar di bawah ni.. Itu Eraz google image Bantal Busuk sebagai contoh.. Tengok pun dah tahu kan..


Eraz sendiri pernah tengok ada budak yang ada bantal busuk ni.. Sampai hitam bantal dia.. Mak dia basuh, memang dia marah la.. Nak ke mana-mana, mesti kena ada bantal busuk tu.. Itu yang Eraz kata tadi, hanya orang yang terlibat sahaja yang tahu apa perasaan dia dengan bantal busuk tu.. Dan kenyataaan di bawah ni Eraz jumpa di laman sosial tentang bantal busuk.. Jom baca :

1. Bantal busuk ini busuk pada orang lain tapi menyenangkan bagi tuan bantal tu.. Sama jugak la dengan kain selimut kita kan.. Kita rasa kain selimut tu bau ok je, tapi kadang-kadang mungkin orang lain bau semacam.. Hehe.. Contoh je la..

2. Datang dalam pelbagai bentuk dan saiz tapi akhirnya mengecut dan menipis juga.. Ada juga yang guna teddy bear sebagai bantal busuk.. Sampai hilang bulu..

3. Bantal tu tak dicuci.. Kalau cuci, habis bau hilang dan kaler pun dah tak kehitaman sangat.. Yes.. Memang betul.. Tengok je la contoh gambar di atas kan..

4. Tuan bantal busuk susah tido kalau tak de bantal.. Ini ternyata betul.. Mungkin dia rasa tak lengkap..

5. Tuan bantal busuk jadi pemarah bila orang lain pakai bantal busuk dia..

6. Kalau bercuti atau balik kampung wajib bawak bantal busuk..

7. Terakhir, kalau bantal tu tinggal pun, sehari dua je boleh tahan.. Lepas tu meroyan..

Ok! So macamana wahai pemilih bantal busuk sekalian.. Betul ke kenyataan di atas tu? Jom share lagi pengalaman atau benda-benda lain yang kami tak faham akan perasaan pemilik bantal busuk.. Wassalam..

10 comments:

  1. PENTING TU

    SINGGAH RAMADHAN
    https://belogs.blogspot.my/#

    ReplyDelete
  2. sama mcm anak buah cik nor. teddy bear jadi bantal busuk dia..haha

    ReplyDelete
  3. hahha! bantal busuk takde tak lena tido ..hehe

    ReplyDelete
  4. sebab tu kita sebagai mak ayah kena ambil peranan dari anak kecil lagi supaya tak ada istilah bantal busuk.. dulu mikhail hampir-hampir ada bantal busuk tapi cepat2 basuh dan tukar ganti bantal lain.. waktu tu usia dia kecil lagi, jadi dia tak pandai nak memberontak..

    ReplyDelete
  5. Saya sayang bantal buchuk saya. Pergi travel ke out station ke mana saja la , mesti bawa bersama. Peralihan tempat tido susah lena kalu tanda dia. HAHA

    ReplyDelete
  6. haha..tak tau nak komen.. bebas dr bantal busuk..

    ReplyDelete
  7. Anak sy yg sulung mmg suke peluk bantal, dok usung sane sini.. Tp bukan bantal busuk sbb bantal dia selalu kene basuh, pastu kalau tinggal pon dia bole je tido, hehe~

    ReplyDelete
  8. hahahaah tak penah ada bantal busuk cuma memilih bantal kalau nak tido ,serik klau sakit leher.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.