Thursday 16 June 2016

Beli Barang Dapur, Bayar dan Tinggalkan?


Assalamualaikum w.b.t.. Berdasarkan tajuk entri tu, mesti dah boleh baca kan apa isi dalammya.. Mula-mula beli barang dan spesifiknya barang dapur.. Lepas tu macam biasa biasa beratur di kaunter untuk bayar.. Then bila dan bayar semua, terus angkut ke kereta untuk bawa balik ke rumah kan.. 

Tapi lepas sampai rumah, angkut semua barang then tiba-tiba macam ada benda kurang.. Rupa-rupanya ada barang yang mana satu atau dua plastik tertinggal.. Apakah perasaan anda? Kalau pertama kali berlaku apa rasa? Kalau repeat kali kedua berlaku dengan nilai yang lebih banyak, apa lagi perasaan korang? Hehe..

Itu la yang terjadi pada Eraz sejak dua tiga minggu ni.. Perkara sama berulang.. Satu sebelum puasa, satu dalam puasa.. Punyalah pergi beli barang dapur sorang-sorang, boleh pulak tinggalkan kat situ.. Confirm tinggal tu sebab dalam resit dalam barang tu.. Kalau nak kata tinggal ni tempat parking, mungkin tak logik.. Mungkin tertinggal di atas simen tepi kaunter.. Errrmmmm.. Takde rezeki.. Redha..

Kenapa agaknya? Rasanya mungkin pelupa, tak fokus or lain-lain la kot.. Sekali fikir, alamak, ruginya wang kan.. Sekali fikir, dah takdir sebab tak berhati-hati.. Bukan rezeki kita.. Kalau dikira untuk perfume, kira untung 3, 4 botol kot.. Hehe.. Takpe lah, next time kena lebih berhati-hati.. So! Siapa nak order De'Xandra Perfume, boleh terus contact DeXandra Perfume Original 0179773382 atau letak je komen di sini, pihak mereka akan hubungi.. Terima kasih.. Wassalam..

9 comments:

  1. adoiii byk jugak yg tggal tu. Lepasni dah shopping pusing kiri kanan. tgok kot2 ada barang tertinggal lagi. hehe

    ReplyDelete
  2. Ok lagi tu, saya pulak dh beli brg n nak masuk kedai sebelah, letak kat tepi pintu masuk tu, bila keluar dh hilang...sabar je la mungkin ada org ingat itu brg dia..

    ReplyDelete
  3. knapa eraz tak g tanya balik kat tmpat tertggl barang tu.. ?mana thu kot dia ada simpan...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malas nk g dah cik Nor.. Yang pertama tu dah malam.. Yang kedua tu jauh sikit.. Huhu..

      Delete
  4. hahaha..habisla..tua dah ni..hehee

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.