Wednesday 17 January 2018

Bila Grab Car Dah Beroperasi Di Kota Bharu

Assalamualaikum w.b.t.. Hari ni nak cerita pada Grab Car.. Masa baru perkenalkan dulu di sini, memang tak rasa pun nak guna.. Ya la, jarang sangat guna teksi ke bas ke sekarang ni di Kota Bharu.. Sebabnya bila fikir pada bas atau teksi, tambang bukan isu sangat sebab memang diperlukan masa tu walaupun kadang-kadang tinggi juga teksi caj katanya.. Masa lagi satu.. Memang masa ni memainkan peranan.. Kalau boleh tak nak bazirkan masa menunggu kan.. 

Tapi Eraz sendiri mula naik grab bila kereta wife rosak.. Masa tu dari office drive ke bengkel dan kereta kena bermalam di situ.. Nak minta wife datang ambil, kereta di yang kena tinggal.. Kereta kita di rumah masa tu.. Wife kita hantar pegi keje.. Terus terfikir nak cuba Grab Car.. Terus ambil Grab dan ke rumah untuk ambil kereta.. Masa request, sekejap je dapat dan harga pun murah.. Masa tu dah pandai guna Promo lagi.. Haha..

Itu kali pertama dan perkhidmatan memang ok.. Dan lepas tu, terus la guna grab bila nak ambil kereta di bengkel untuk bawa balik.. Mula dari situ, mula la Grab ni bermain dalam fikiran terutama bila ada urusan di jabatan yang tempat parking nya memang masalah.. So bila nak jimat masa, request Grab.. Save masa untuk cari parking dan masa tu dah pandai guna Promo yang Grab bagi.. Jadi macam urah giler!

Bila Grab Car Dah Beroperasi Di Kota Bharu

Ini pengalaman Eraz di Kota Bharu sebagai pengguna lelaki la.. Kalau wanita, Eraz tak pasti la sejauh mana nak guna atau tidak kalau seorang diri.. Tapi kalau berdua atau lebih, itu tak de hal.. Bergantung kepada keyakinan masing-masing.. Yang pastinya di sini, Eraz sebagai pengguna Grab sendiri di Kota Bharu, memang berpuas hati.. 

Kepada pemandu teksi yang baca entri ni mungkin, maaf sebab lebih utamakan Grab sebab nak kejar masa.. Itu memang sangat penting sekarang.. Bayangkan kalau lunch break hanya sejam, memang masa tu sangat berharga.. Wassalam..

8 comments:

  1. yes...grab murah dan memudahkan :)

    ReplyDelete
  2. wah2..bagus ni..nak msk bandar xpyh bawak kete..5x pusing blm tentu dapat parking..huhu

    ReplyDelete
  3. Wahhh ada peluang ciktie tak nak drive lepas ini! Nak try la nanti

    ReplyDelete
  4. kak mia belum cuba lagigrab.. setakat ni guna uber je kalau nak ke tempat yang susah parking...

    psssttt terima kasih join Segmen Nak URL Blog #33. Blog anda ada di http://www.mialiana.com/2018/01/senarai-url-blog-33.html

    ReplyDelete
  5. Blogwalking ke sini dr Segmen yg sama...
    done follow.
    Jemput ke blog saya yea...
    iammasitahsamsudin.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. bagus lahh ada grab doh kat kb. tapi tu la, kalau girl sorang diri tidak berani. hee

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.