Wednesday 5 July 2017

Siapa 'mdrop'?

Assalamualaikum w.b.t.. Rasanya hal ni dah ramai yang tahu kot.. Tapi mungkin ada juga yang belum tahu.. So Eraz citer la juga kat sini sebabnya Eraz memang baru tahu.. Hehe.. Kisah insan yang bernama 'mdrop'.. Berkaitan dengan pos Laju.. 

Dah lupa samada sebelum raya ke lepas raya, ada beli satu barang melalui Lazada ke 11street.. Dah lupa dah.. Tapi dapat selepas raya.. Dapat email notification kata barang dah shipping.. So diaorg bagi la Tracking No.. Biasa Tracking No ni bermula dengan EN, EP kan.. Tapi kali ni LG.. Pelik tapi benar bagi yang belum tahu cerita.. 

Tak was2 sebab bila semak tracking, ada rekod.. So tunggu je la abg pos laju datang hantar barang ke pejabat.. Dan semalam masa semak tracking, barang dah sampai.. "Items delivered to mdrop".. Ok dah sampai.. Tapi kenapa tak staf bawa ke workstation kan.. Tapi siapa 'mdrop'?? Misteri.. Barang tak de, tapi status tak sampai.. Tak ke pelik.. Haha..


Fikir punye la fikir.. Rupa-rupanya abg Posmen dah dropkan barang tu guna Pos Ekspress rupanya di Pondok Pengawal.. Patut la ada penerima nama 'drop'.. 'm' tu tak tahu apa maksudnya.. Ingatkan Mohd ke apa kan.. Haha.. Patutla Tracking No. tu bermula LG, lain dari biasa.. Itu la kisahnya semalam.. Mesti ramai tak tahu hal ni kan.. Tapi Eraz first time tahu.. Hehe..

12 comments:

  1. hihi. saya pun baru tahu pasal orang nama 'mdrop' ni..

    ReplyDelete
  2. Tak pernah soping online Eraz so hakak mmg tak tau pasal nilah....Tapi tak per, dapat ilmu hari ni nampaknya.
    Selamat Hari Raya maaf zahir batin

    ReplyDelete
  3. Oh...nsb xpnah blaku cmni...
    Tq sharing...klu brg xsapai mukim kes cmni kot..😊

    ReplyDelete
  4. Pulak. Bukan ke selalunya yg pakai pakai pos laju ekspress ni untuk hantar dokumen ke huhu.

    ReplyDelete
  5. ooooooo, kter masih menunggu juga x kunjung tiba

    ReplyDelete
  6. kalau status mdrop tapi alamat rumah mcm mana pulak tu?

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.