Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, 7 July 2017

Nasib Orang Memberi Hutang

Assalamualaikum w.b.t.. Sebenarnya entri ni ada dalam draf dari tahun 2015 lagi.. Tapi entah mengapa la agaknya Eraz tak poskan kepada umum.. Bila buka balik dari draf, memang ayat-ayat yang Eraz kaitkan pada isu semasa masa tu dah tak releven.. Hehe.. So kali ni, kita delete semua yang ditulis, tinggal gambar je.. Fokus pada tajuk entri, Nasib Orang Memberi Hutang..

Perkara biasa kot berlaku hal ini.. Gambar di bawah ni Eraz jumpa di Facebook je masa tu.. Terus copy masuk dalam draf blog.. Gambar berkenaan menyenaraikan dilema yang dialami oleh orang yang memberi hutang kepada kawannya.. Dah la berbakti kepada kawan, tapi mendapat nasib yang kurang baik pula kan.. Tapi, kepada sesiapa yang membaca entri ini dan dialah yang meminjam wang kawannya, sila la bertindak mengikut apa yang sepatutnya.. Jom baca sikit :


#SalamJumaat

#Akhirnya entri draf 2015 publish!!

12 comments:

  1. Kita yang bagi pinjam ni nak mintak balik rasa malu pulak. Nak kata tak de duit tengok update beli barang yang mahal2. Sekali tu je la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Kan.. Itu namanya nasib..

      Delete
  2. Paling bagus..jangan kasi pinjaman atau meminjam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kdg2 kite tak tahu apa berlaku selepas tu..

      Delete
  3. Kalau nak bagi pinjam, ikut guideline yg digariskan oleh Islam -perlu ada perjanjian dan 2 orang saksi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bgs klu ikut tapi mgkn ada kala terlepas..

      Delete
  4. akak pun ada bg pinjam kt kwan2 dulu... nak kata beribu tu x sampai beeartus je la... tp dah tak jumpa kawan tu, akak sedekah je la kat dia... mungkin itu bukan hak akak. Ada juga kwn pinjam duit akak dan buat tak tahu mcm tu, nak minta malu. Akak halal je la... tp bila dah kahwin ni, klu ada org nak pinjam duit, husband akak tak bg akak bg pinjam. kalau bg pun suruh dia bayar terus.... Allhamdulillah,,, berjaya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. Mgkn ada hikmah berbuat demikian kan..

      Delete
  5. Tu la..ssahnye..nk bntu..risau...tak bntu rase bersalah...
    Stakat ni alhamdulilah...tiada pnjm jumlah bnyk@serius...pnjam tika lupa...trus byr..😊
    ..mintak dijauhkan dr hidup berhutang.."peace of mind"dr hutang😊

    ReplyDelete
  6. Setuju dengan entri ini . Bila diberi pinjam,time nak membayar tue bukan main lama ..kadang sampaikan terlupa

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.