Tuesday 7 March 2017

Kepakaran Seorang Isteri Mengikut Citarasa Suami

Assalamualaikum w.b.t.. Masa mula-mula dulu berkahwin, wife buatkan any sup, memang dah kena dengan citarasa.. Dan alhamdulillah, rasa tu kekal sampai ke hari ni.. Eraz ni jenis jarang-jarang je request masak apa-apa.. Kecuali memang rasa nak makan sangat-sangat.. Kalau wife baca ni, semalam Eraz ada request sesuatu.. Sebab memang rasa nak makan dengan air tangan isteri.. Hehe.. Apa dia? Tunggu dia masak kan dulu.. Berbalik kepada sup ni..

Bihun Sup memang favourite Zara ngan Adam.. Kalau buat mee sup je, bihun sup ke, sure mereka makan.. Sama la juga macam Eraz.. Kalau makan dikedai, kadang-kadang memang tak kena pada citarasa.. Ataupun masa first time cuba ok, tapi kadang-kadang bila pergi kali kedua, tak sedap dah.. Lain dengan air tangan isteri atau ibu ni.. Mesti akan sama.. Sebab mereka dah tahu apa yang perlu ada dan banyak mana perlu dimasukkan..

Bihun Sup

Soto Ayam

Bihun Sup memang dah banyak kali buat tapi Soto Ayam tu first time.. Katanya Soto Ayam Singapura.. Jauh tu datang.. Berasaskan sup juga so memang best.. Tapi rasanya dah lain sebab ada nasi impit, begedil.. Begedil ni sebenarnya lagi sedap kalau buat sendiri.. Dan wife hari tu dia 'edit' sendiri resipi dan hasilnya memang boleh 'jual' orang kata.. Ya la, kadang-kadang orang meniaga ni kena fikirkan untung tapi kalau sendiri pun untuk suami dan anak, mesti la lebihkan bahan yang best kan..

4 comments:

  1. Letak sambal kicap memang lagi mantap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang ada tapi Eraz tak makan pedas.. :)

      Delete
  2. Replies
    1. Haha... Sama la.. Tibe2 masa reply komen, rasa lapar pulak..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.