Wednesday 21 September 2016

Bila Customer Ada Macam Macam Ragam

Assalamualaikum w.b.t.. Bila Customer Ada Macam Macam Ragam.. Ini bukan entri nak memburukkan customer ya.. Tapi saje nak cerita customer ni ada macam-macam.. Tapi sebelum tu, apa yang penting nak beritahu ialah tanpa customer, semua peniaga tidak akan berjaya kan.. Bermula dengan marketing yang baru, datanglah customer.. So customer tu la penutup sale.. Jadi kepada semua peniaga, jagalah customer korang baik-baik..


Kita meniaga ikhlas kerana Allah Taala
Rezeki ada dimana-mana
Kita memudahkan orang
Allah mudahkan urusan kita pula
Insyaallah

Cool kan kata-kata atas tu.. Kalau meniaga dengan ikhlas, insyaallah rezeki tu ada di mana-mana.. Insyaallah.. Berbalik kepada nak cerita ragam customer tadi.. Korang boleh baca kot dalam gambar di atas tu.. Ada enam jenis ragam semua.. Yang paling nak sekali mestilah yang No.6 kan.. Hehe.. Walaupun ragam pertama hingga ke-5 tu tidak berjaya, tapi itu cabaran untuk kita lebih majukan diri dalam usaha mendapatkan customer.. Tak semestinya dia hilang macam tu, sampai akhir dia hilang..

Pernah terjadi pada Eraz sendiri, dalam mencari agent Dropship DeXandra Perfume, ada seorang hamba Allah bertanya tentang macamana nak jadi drophip.. Kita cerita cerita cerita dan cerita sampai habis dan dia faham.. Lepas tu dia beritahu, takpe la,, Lain kali.. Tup-tup lebih sebulan lepas tu kot, dapat whatsapp gambar resit.. Eh! Dia datang balik.. Alhamdulillah.. Kalau rezeki dia dengan kita, insyaallah dia akan datang.. 

So! Siapa-siapa nak jadi dropship untuk DeXandra Perfume yang mana boleh menjadi pendapatan sampai RM XXX dengan menjual beberapa botol, boleh Whatsapp terus ke No. ini 0179773382 untuk maklumat lanjut.. Sekarang ni nama DeXandra Perfume memang meluas.. Iklan TV, Radio, semua dah masuk.. So ianya salah satu membantu pemasaran.. Kalau boleh, boleh terus whatsapp 017973382 ok! Wassalam..

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.