Thursday 26 October 2017

Lebih Tenang

Assalamualaikum w.b.t.. Alhamdulillah.. Sejak Mac 2017 yang lepas, capai 10 tahun Eraz bekerja di tempat sekarang.. Memang pada awal-awal dulu, memang sangat stress kerja.. Tapi bila fikir rezeki dapat kerja yang ok, gaji yang ok, jawatan yang ok, dekat dengan ma abah, Eraz memang cekal, kuatkan semangat meneruskan kerjaya di sini.. Sebelum dapat kerja sekarang ni, pernah mencuba nasib sekejap di KL bekerja sebagai Admin Executive untuk syarikat sebuah bas yang popular.. Nama? Rahsia la.. Sebab sejarah dah..


Alhamdulillah sekarang bila dah lama kerja ni, semakin hari semakin selesa, semakin hari semakin tenang.. Ada la ketika masa banyak kerja, stress tu tetap ada.. Tak boleh lari.. Ingat masa bujang-bujang dulu, setiap hari ulang alik kerja hampir 2 jam sehari.. Keluar rumah ke tempat kerja masih gelap, balik rumah pun dah gelap.. Ada satu ketika yang jadi sejarah, balik rumah pukul 3, 4 pagi then bangun pagi tu terus datang kerja pun.. Semua tu memang jadi pengalaman..

Bukan senang nak menjadi senang kan.. Alhamdulillah, berkat kesabaran, kita tak tahu apa yang menanti di depan hari.. So sekarang, Alhamdulillah, semakin tenang dan selesa.. Balik pun tak de la sampai malam-malam macam dulu.. Sekali sekala tu ada la.. Semua semakin teratur.. Alhamdulillah.. Bak kata orang, bersusah-susah dahulu, bersenang-senang? Kemudian.. Insyaallah..

2 comments:

  1. Alhamdulilah..
    Pengalaman tu..br2 mmg mula ngn sukar..namun.syukur makin dipermudahkan...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillahhhh alah bisa tegal biasa ...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.