Wednesday 27 September 2017

Pendaftaran Domain erazfadli.com Berjaya Diperbaharui Untuk Kali Ke-5


Assalamualaikum w.b.t.. Syukur alhamdulillah.. Pendaftaran Domain erazfadli.com Berjaya Diperbaharui untuk kali ke-5.. Alhamdulillah.. Untuk tahun-tahun sebelum ni, tak risau sangat pun sebab sampai masa je, terus renew macam biasa.. Tapi untuk kali ni, ada kegusaran orang kata.. Haha.. Sebabnya ada perubahan no. kad kredit yang disetkan dari awal.. Sebelum ni dah set kad kredit Maybank.. Tapi disebabkan tukar kad baru, no. kad pun berubah..

Mendapat arahan untuk tukar no. kad yang baru tapi Allah saja yang tahu apa cabarannya dari awal sampailah berjaya.. Makan masa berbulan kot sebab tak kena cara.. Semua ni berpunca nak login ke G Suite.. Tak boleh guna email gmail biasa.. Email yahoo pun tak boleh guna.. Email office yang basednya google pun tak boleh.. Sakitnya hati..

Berkali-kali try dan try, masih tak berjaya.. Akhir sekali Allah bagi petunjuk untuk gunakan akaun email domain ni sendiri iaitu admin@erazfadli.com.. Try guna, sekali log in je, terus dapat.. Cepat-cepat tukar no. kad kredit yang baru tu then berjaya! Alhamdulillah.. Lega wei...

Sayang giler kot kalau tiba2 hilang domain ni.. Bila 20 Ogos lepas dapat email "Registration of erazfadli.com successfully renewed", lega teramat.. Senyum sampai ke telinga la.. Hehe.. Pengalaman orang kata.. Leh jadi pengajaran dan leh juga bagi panduan pada kawan-kawan yang lain kan.. Alhamdulillah.. So erazfadli.com 'hidup' macam biasa.. Hehe..

2 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.